גוגל סטריט ויו יצלם חנויות ובתי עסק - גם מבפנים

שירות צילום הרחוב המקוון של גוגל החל פיילוט חדש שיאפשר לגולשים "לבקר" בתוך בתי עסק

שירות google Steet View מגיע לישראל
שירות Google Steet View מגיע לישראל | צילום: צילום מסך

ריק

גוגל מביאה את הרחוב הביתה: תוכנית פיילוט חדשה של שירות צילום הרחוב גוגל סטריט ויו יאפשר לראשונה לגולשים לבקר בתוך חנויות ובתי עסק.

  

צילום החנויות יהיה מוגבל תחילה לאיזורים נבחרים דוגמת לונדון, פריז, ומספר חברות באמריקה, ניו-זילנד אוסטרליה ויפן. השירות יינתן אך ורק לחברות שנרשמו אליו וביקשו להיות מצולמות, ביניהן נמצאות מסעדות, בתי מלון, מכוני כושר ועוד. גוגל הבטיחה כי פרצופי המבקרים והעובדים יטושטשו כדי לשמור על פרטיותם.

 

שירות צילום הרחוב, שהגיע לישראל בחודש שעבר, מציג הדמייה של רחובות בעולם בתצוגה של 360 מעלות. הוא פועל ב-30 מדינות וקיים ברשת מאז שנת 2007. את התמונות מצלמת גוגל באמצעות ניידות, שעליהן מותקנות מצלמות היקפיות המצלמות רחובות תוך נסיעה ברחובות הערים ובמרחב הציבורי. בעבר השירות נאסר ביוון ובאוסטריה ובחלקים מגרמניה, עקב החלטת הרשויות המקומיות כי הוא מהווה הפרה של פרטיות האזרחים.

 

למרות החידוש, לא מדובר בפעם הראשונה בה השירות יוצא מהרחוב אל תוך מבנים. הקדים את הפיילוט שירות Google Art Project, המאפשר לבקר במוזיאונים נבחרים ברחבי העולם בתצוגה פנורמית ולהנות ברשת מיצירות אומנות ידועות מבלי לצאת מהבית.