תתגמשו: יצרניות הסלולר נערכות להשקת סמארטפונים מתקפלים

סמסונג ונוקיה מתכוונות להשיק מכשירים עם מסכים גמישים כבר בשנה הקרובה. למה זה טוב בדיוק?

מסכים גמישים של סמסונג
מסכים גמישים של סמסונג | צילום: macworld.co.uk

ריק

מגמה חדשה בשוק הסלולר: יותר ויותר חברות סלולר מתרכזות בפיתוח סמארטפונים וגאדג'טים עם מסכים גמישים, כאשר חלקם יושקו כבר במהלך השנה הקרובה. ענקית הסלולר הקוריאנית סמסונג הצהירה כי היא מתכוונת להשיק סמארטפונים עם מסכי OLED גמישים הניתנים לקיפול כבר ב-2012, ולאחר מכן תביא את בשורת המסכים הגמישים גם לטאבלטים ומכשירים ניידים נוספים.

 

מדוע יצרניות הסלולר מתלהבות מהמסכים גמישים? ראשית, מסכים גמישים מאפשרים ליצור מכשירים הניתנים לקיפול וסגירה, ועם הפתיחה גודל המסך שלהם מתגלה ככפול. מדובר בחיסכון משמעותי בחומרים, משקלם וגודלם של גאדג'טים עם מסך.

 

בנוסף, מסכים גמישים עמידים יותר מאחיהם הקשיחים בנפילות, וניתן לשלבם במגוון עיצובים שאינם אפשריים עם מסך קשיח - משעוני יד ועד לטאבלטים וקונסולות משחקים מתקפלות. חברות דוגמת נוקיה גם מפתחות גם מכשירים עם מסך גמיש אשר כיפופם משפיע ישירות על התצוגה.

 

המסכים הגמישים הם מסכי OLED, טכנולוגיית תצוגה חדשה המשתמשת בפולימר אורגני הפולט אור בעת שעובר דרכו זרם חשמלי. באמצעות טכנולוגיה זו ניתן לבנות צגים דקים בהרבה ממסכי ה-LCD והפלזמה וצורכים פחות חשמל. כיוון שהם כה דקים, ניתן לשים את מסכי ה-OLED על חומרים פלסטיים או מתכתיים גמישים ולכופף אותם מבלי להזיק להם.

 

למרות שסמסונג הציגה את המסכים הגמישים כבר לפני עשרה חודשים בתערוכת האלקטרוניקה CES, החברה הצהירה אז כי המסכים לא יהיו מוכנים לייצור המוני לפני 2013 או 2014. כעת, כאמור, היא מקווה להשיק מכשיר ראשון כבר בתחילת 2012.

 

 

 

גם נוקיה, אשר השיקה בשבוע שעבר שני מכשירי Windows Phone 7, ניצלה את ההזדמנות כדי לחשוף אבטיפוס של Kinetic, סמארטפון עם מסך OLED מתקפל של חברת LG. מסך המכשיר בגודל 4 אינץ', וכיפופו פנימה או החוצה משפיע על התצוגה ומגדיל או מקטין אותה.