שירות חדש בפייסבוק: מגנו את הפרופיל שלכם באמצעות חברים נאמנים

אפשרות חדשה בפייסבוק תחזיר לידיכם את החשבון לאחר שהוא ננעל, באמצעות חברים שיאשרו שמדובר בכם • אפליקציה חדשה תדאג למנוע מאפליקציות חשודות למחוק את הסיסמה שלכם

אבטחה בפייסבוק
אבטחה בפייסבוק | צילום: נענע10
סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

אם אתם מרגישים שמישהו מנסה לפרוץ לחשבון הפייסבוק שלכם, לא בטוח שמדובר בפרנויה. על פי מידע שחשפה הרשת החברתית המובילה בשבוע שעבר, האקרים מנסים לפרוץ ל-600 אלף חשבונות לפחות מדי יום. 

 

המידע נמסר במסגרת הכרזת אבטחה חדשה של החברה, שחשפה את שיטת Trusted Friends החדשה לאחזור סיסמה. דובר פייסבוק מסר שהחברה יכולה להעריך בדיוק את מספר החשבונות המותקפים בעזרת שאלות זיהוי שמוצגות לחברים כמו בקשה לזהות את החברים שלהם בתמונות. עם זאת, מי שחווה את שלב שאלון התמונות יודע שלא תמיד קל לזהות את החברים שלכם בהן, אם בגלל תמונות לא רלוונטיות או מטושטשות או משום שאינכם מזהים את החברים שלכם, אופייני כאשר מדובר באנשים שלא פגשתם מעולם.

 

על פי פייסבוק, רק חלק קטן מניסיונות ההתקפה הם מוצלחים, כמובן שזה לא מנחם את החברים שחשבונם נפרץ. אם זה קרה גם לכם, אתם בהחלט לא לבד. גניבת חשבונות בפייסבוק היא בעיה חמורה ככל שהרשת החברתית חשובה יותר לפרט שמשתמש בה ויש לה השלכות חמורות נוספות. לאחרונה דווח על אשה שהעבירה 2,000 דולר לפושע עמו התכתבה בצ'ט של פייסבוק לאחר שהאמינה שמדובר באחותה. פריצות לחשבונות פייסבוק משמשות גם להטרדה ולהשחרת תדמית באמצעות הפצת פורנו ותכנים מפוקפקים אחרים בשמו של אדם.

Trusted Friends: החזירו את חשבון הפייסבוק לשליטתכם

תכונת Trusted Friends תסייע לכם להחזיר לידיכם את חשבונכם אם הוא ננעל עבורכם מסיבה כלשהי. התכונה תאפשרת לכם לבחור 3-5 חברים שאתם נותנים בהם אמון ותוכלו לסמוך עליהם. אם לא תצליחו להתחבר לחשבון שלכם תוכלו להפעיל את התכונה ופייסבוק תשלח סיסמאות לחברים שציינתם.

 

לאחר המשלוח תוכלו להתקשר לחברים ולבקש מהם את הסיסמאות, תזינו אותן בפייסבוק ותקבלו את החשבון שלכם בחזרה. התכונה הזו נשמעת כמו שיפור משמעותי שמשרה ביטחון אך חשוב לדעת על מי לסמוך על מנת שהחברים שלכם לא יחטפו את החשבון שלכם בעצמם כסוג של "דחקה" או למטרות מפוקפקות.

 

אבטחה
אבטחה | צילום: נענע10

תכונה נוספת, App Passwords, אמורה לשפר את אבטחת החשבון באמצעות קביעת סיסמה ייחודית לשימוש באפליקציות שלכם. תתבקשו להזין את הסיסמה המיוחדת לצורך שימוש באפליקציות צד שלישי בפייסבוק כמו סקייפ, טוויטר וכו'. עם הזנת הסיסמה מזינים אותה פעם אחת ואין צורך לזכור אותה. כך תוכלו למנוע מאפליקציה מסוימת לגשת לחשבון שלכם באמצעות מחיקת הסיסמה.

 

תוכלו למצוא את Trusted Friends ו-App Passwords דרך לחיצה על תפריט Home בחלק העליון הימני של המסך ובחירה באפשרות Account Settings. לאחר מכן בחרו בקישור Security Settings מצד שמאל ולחצו על הכפתור Edit לצד כל אחת מהאפשרויות. אם התכונות החדשות עדיין לא מופיעות בחשבון שלכם אל דאגה. הן יתווספו בהדרגה בשבועות הקרובים.

 

פורסם במקור ב"חורים ברשת"

 

עוד באתר חורים ברשת:

פרצו לג'ימייל או לפייסבוק שלכם? קבלו מדריך הישרדות