סוני קנתה את חלקה בסוני אריקסון תמורת 1.47 מיליארד דולר

סוני ואריקסון כבר לא: התאגיד היפני פירק את מיזם הסלולר המשותף ולקח לבעלותו את 50% בהם החזיקה חברת אריקסון השבדית • מנכ"ל סוני: "הצרכנים ירגישו בהבדל"

Xperia Arc S
Xperia Arc S | צילום: יחצ

ריק

תאגיד סוני רכש הבוקר (ה') את חלקה של חברת אריקסון השבדית במיזם הסלולר המשותף "סוני אריקסון", תמורת 1.47 מיליארד דולר. חברת אריקסון החזיקה ב-50% מהמיזם, שכעת יעבור לשליטת סוני. בתוך העסקה רכשה סוני גם פטנטים הקשורים לחמש טכנולוגיות אלחוטיות בהם מחזיקה אריקסון.

  

קניית חלקה במיזם יאפשר לסוני לשלוט בלעדית על אסטרטגיית הסלולר שלה, להתאים אותה טוב יותר לשאר מכשירי המובייל והקונסולות הניידות, דוגמת הטאבלטים והפלייסטיישן. לדברי מנכ"ל סוני האוורד סטרינגר, החברה מתכוונת להשקיע ב"אסטרטגיית שיווק של ארבעה תחומים בלבד": טלויזיות, לפטופים, טאבלטים וסלולרים. "הרכישה הזו מאוד הגיונית מבחינת סוני," אמר המנכל, "והצרכנים הם אלו שהכי ירגישו בהבדל."  

 

חברת אריקסון ותאגיד סוני החלו את המיזם המשותף סוני אריקסון לפני עשר שנים בדיוק ב-2001, במטרה להפוך את מחלקת הסלולר של סוני לרווחית. בשנים האחרונות התרכזה חברת סוני אריקסון במכשירי סלולרי מבוססי אנדרואיד והשיקה בשנה האחרונה את אקספריה ארק S הדק ואת אקספריה פליי המיוחד למשחקים.

 

בנוסף, סוני אריקסון שיחררה לשוק את מכשירי ה-Walkman שפונים לשוק הסלולר הצעיר וחובב המוזיקה, אך נתקלה בתחרות על שוק זה מצד נוקיה ו-HTC. ניתן לקוות שהרכישה גם תאפשר לסוני ליצור סמארטפון משחקים אולטימטיבי, שיצליח לקנות את לב הגיימרים היכן שאקספריה פליי בעל בקר המשחקים הנשלף זכה להצלחה בינונית בלבד.