נחשפו מצלמות שדה האור של לייטרו, ישווקו בתחילת 2012

בתוך מצלמה קטנטנה מסתתרת קפיצת הדרך הבאה בצילום: טכנולוגיית שדה אור, שמאפשרת לפקס תמונות מטושטשות לאחר הצילום • המצלמה תעלה בין 399 ל-499 דולר

מצלמות שדה האור של lytro
מצלמות שדה האור של Lytro | צילום: צילום מסך

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

פוטושופ אמנם בוחנת תכונה חדשה שתאפשר לתקן תמונות מטושטשות מסוימות לאחר הצילום, אך המצלמות החדשות של Lytro עשויות להעלים כליל תמונות לא ממוקדות לאחר הצילום ולא רק תוצרים של תנועה מהירה מדי (motion blur). בחודש יוני כתבנו על הטכנולוגיה של לייטרו שהיתה בפיתוח.

 

השבוע הודיעה החברה שמצלמות שדה האור החדשות מתקרבות לחנויות וצפויות לצאת לשוק בתחילת 2012. הן יימכרו במחיר התחלתי של 399 דולר עבור גירסת ה-8 גיגה בייט ובמחיר של 499 דולר עבור גירסת ה-16 גיגה בייט. החברה מאפשרת להזמין את המצלמות במכירה מוקדמת דרך אתר החברה.

 

קפיצת דרך טכנולוגית

 

בניגוד למצלמות high-end אחרות, המצלמות של לייטרו כוללות רק שני כפתורים, הפעל וצלם. על אף המראה המצועצע שלהן, החברה טוענת שבתוך המארז מסתתרת קפיצת הדרך המשמעותית ביותר בטכנולוגיית הצילום מאז המצאת המצלמה הדיגיטלית.

 

כל יחידה כוללת עדשות צמצם f/2 וזום אופטי x8, אך החידוש האמיתי הוא בחיישן שדה האור, שלוכד 11 מיליון קרני אור. החברה מצהירה שהמצלמה גם מבטלת את ההשהיה הטיפוסית מרגע הלחיצה על הכפתור ועד הצילום בכל מצלמה אחרת מאחר והטכנולוגיה שלה לא צריכה לחשב אוטו-פוקוס ופעולת הצמצם מיידית. הצלם יכול לכוונן מחדש את המיקוד בתמונות שלו לאחר הצילום במחשב האישי או און ליין. להסברים נוספים.

 

מצלמות שדה האור של lytro
מצלמות שדה האור של lytro | צילום: צילום מסך

בחודש יוני הצהירה לייטרו שהיא מפתחת טכנולוגיה שמבשרת על מהפכה בתחום התמונות. ברגע הצילום המצלמה לוכדת את כל נתוני שדה האור בתמונה וכך מאפשרת לצלם לכוונן את התמונה לאחר הצילום. ניתן לכוון מחדש את המיקוד באיזורים שונים בתמונה, לכוון את רמת האור ואפילו לערוך את העצמים בתמונה בתלת מימד אם המכשיר שברשותכם תומך בתצוגת תלת מימד. כדי להתנסות בקסם פשוט שחקו עם התמונות הבאות.

 

 

 

 

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

 

עוד באתר חורים ברשת:

די לערפול: תכונה חדשה של פוטושופ תחדד תמונות מטושטשות