גוגל: אנדרואיד 4.0 תאפשר לנטרל אפליקציות מוטמעות של מפעילות ויצרניות הסלולר

נמאס לכם מהאפליקציות שחברות הסלולר מטמיעות במכשיר האנדרואיד שלכם? בקרוב תוכלו לבטל אותן גם מבלי להתקין רום, באמצעות פיצ'ר חדש במערכת ההפעלה החדשה של גוגל

אנדרואיד 4.0 Ice Cream Sandwich
אנדרואיד 4.0 Ice Cream Sandwich | צילום: צילום מסך

ריק

מערכת ההפעלה החדשה בקוד פתוח של גוגל, אנדרואיד 4.0, הושקה ביום שלישי לצד מכשיר הדגל החדש של סמסונג, גלקסי נקסוס. כעת, גוגל אישרה כי אנדרואיד 4.0 תאפשר למשתמשים להפסיק את פעילותה של כל אפליקציה מותקנת - כולל אפליקציות אשר הומטעו במערכת ההפעלה על ידי יצרניות או מפעילות הסלולר, ואת הדפדפן ואפליקציית המייל ג'ימייל.

 

אפליקציות המוטמעות במכשירי אנדרואיד, מהסוג שבדרך כלל נקנה על ידי מפעילה ולא באופן פרטי, זכו לכינוי הלא אוהד "Bloatware" על שם כך שחלקן נוטות להכביד על המעבד ולהאט את פעולת המכשיר. משתמשי אנדרואיד רבים נאלצו להתעלם מהבעיה או להתקין רום נפרד של אנדרואיד בעצמם. החידוש באנדרואיד 4.0 לא יאפשר להסיר את האפליקציות הסוררות, אך יאפשר למנוע את פעילותם של אפליקציות ספציפיות ויסיר אותם ממגש האפליקציות.

 

גוגל כבר אישרה כי אנדרואיד 4.0 תהיה זמינה בעתיד לשאר מכשירי האנדרואיד בעלי הליבה הכפולה. בנוסף, אתר Engadget גילה כי Ice Cream Sandwich תהיה זמינה בקרוב גם לנקסוס S, ולפיכך היא אמורה לעבוד, בתיאוריה, על כל מכשיר ותיק יותר ללא מעבד כפול ליבה, שמסוגל להריץ את ג'ינג'ברד, גירסת אנדרואיד הקודמת (3.2.5).

 

 

מה עוד חדש באנדרואיד 4.0?

 

אנדרואיד 4.0, או בכינוייה Ice Cream Sandwich, פותחה במטרה לשלב בין כל מה שטוב באנדרואיד הקודם לסלולרי ובין האניקומב, מערכת ההפעלה הקודמת לטאבלטים ולאחד אותם למערכת הפעלה אחת לכל מכשירי המובייל של אנדרואיד. כלומר, מעתה אנדרואיד תהיה אותה מערכת ההפעלה על פני כל פלטפורמות המובייל, בין אם מדובר בטאבלטים, סמארטפונים ומה שביניהם.

 

 

מערכת ההפעלה שואלת את מראה ההאניקומב לטאבלאטים, ומכילה בתפריט הראשי שתי שורות עליונות המוקדשות לווידג'טים ואפליקציות. ניתן לבחור למקם בשורות אלו כל אפליקציה שתרצו. כיוון שגלקסי נקסוס אינו מכיל כפתורים פיזיים, כל כפתורי הגלישה הבסיסיים - עמוד הבית, חזרה אחורה וצפיה בחלוניות פתוחות מופיעים בתחתית מסך המגע.

 

בנוסף, המכשיר מכיל יכולת זיהוי פנים, המאפשרת נעילה אישית לפי פני המשתמש, זיהוי פני המצולמים בתמונות, ממשק מצלמה משופר ומהיר יותר (כולל צילום פנורמי פילטרים וכלי עריכה חדשים), שליטה ב-USB במקלדות ושלטים שונים המותאמים לאנדרואיד 4.0, עיצוב גלריה חדש, שיתוף תכנים עם מכשיר 4.0 אחר באמצעות Beam (טכנולוגיית NFC), וסנכרון של המועדפים בדפדפן כרום.

 

עוד בנושא:

כל מה שאתם צריכים לדעת על אנדרואיד 4.0