כל מה שאתם צריכים לדעת על אנדרואיד 4.0

נעילה בזיהוי פנים, שיתוף תכנים בשניות, עריכת תמונות מובנית, סנכרון לכרום ועוד פיצ'רים חדשים בממשק החדש והמעוצב של גוגל

אנדרואיד 4.0 Ice Cream Sandwich
אנדרואיד 4.0 Ice Cream Sandwich | צילום: צילום מסך

ריק

גוגל וסמסונג השיקו הבוקר (ד') באירוע משותף בהונג קונג את Galaxy Nexus, מכשיר עם מפרט מפלצתי שכולל מסך סופר AMOLED HD בגודל 4.65 אינץ', מעבד 1.2 ג'יגה הרץ דו ליבתי ויכולות גלישה בדור שלישי ורביעי.

 

אך למרות העיצוב והמפרט המרשים, את ההצגה גנבה מערכת ההפעלה החדשה שהושקה עם המכשיר, אנדרואיד 4.0 (Ice Cream Sandwich), שמגיעה אחרי אנדרואיד 3.2 (ג'ינג'רברד) ומהווה קפיצה הדרך במערכות ההפעלה בקוד פתוח של גוגל.

 

גאדג'טים שונים - מערכת הפעלה אחת

 

בדומה ל-iOS 5 של אפל, אנדרואיד 4.0 פותחה במטרה ליצור מערכת הפעלה אחת בלבד, שתדע לעבוד על כל מכשירי המובייל של אנדרואיד. עד כה טאבלטי אנדרואיד הריצו את האניקומב, מערכת הפעלה מיוחדת למחשבי לוח, בעוד שסמארטפונים הריצו את גרסאות האנדרואיד לסלולרי.  אך Ice Cream Sandwich לא רק לקחה את האלמנטים הטובים ביותר משתי גרסאות האנדרואיד האחרונות, אלא גם מכילה חידושים נוספים שלא היו זמינים בעבר במערכת ההפעלה.

 

 

מערכת ההפעלה שהושקה עם הנקסוס מתאימה למכשירים ללא כפתורים פיזיים, אך עדיין לא ידוע כיצד בדיוק ייראה עדכון אנדרואיד 4.0 למכשירים אחרים, דוגמת הגלקסי S 2, וייתכן שגם יכיל חידושים נוספים. מאז ההשקה, גוגל הספיקה לאשר לאתר Engadget כי Ice Cream Sandwich תהיה זמינה בקרוב גם לנקסוס S, ולפיכך היא אמורה לעבוד, בתיאוריה, על כל מכשיר שמריץ את ג'ינג'ברד.

 

הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על הפיצ'רים הכי מעניינים שתמצאו באנדרואיד 4.0:

1. ממשק בסגנון האניקומב

מסך הבית החדש של אנדרואיד 4.0 זכה לעיצוב מחדש בסגנון ה-האניקומב לטאבלטים. הוא מכיל ווידג'טים אותם תוכלו להתאים מבחינת גודל לפי בחירה אישית, ואפליקציות אותם תוכלו לגרור ולקבץ בתוך תיקיות. עוד תועלו להכניס אנשי קשר לתוך תיקיות במסך הבית  ואפילו במגש המועדפים הנפתח, כדי שתוכלו ליצור קשר בזמן הקצר ביותר עם האנשים הקרובים אליכם.

 

אפשרות העבודה הסימולטנית (מולטיטסקינג) על מספר אפליקציות בו זמנית הופך לנוח יותר באנדרואיד החדש. בדומה להאניקומב, תוכלו להשתמש בכפתור האפליקציות האחרונות כדי לעבור ממשימה פתוחה אחת לאחרת המופיעות בחלוניות אחת מתחת לשניה. משיכת אצבע על אחת החלוניות תסגור המשימה שמופיעה בה מבלי שתצטרכו לגשת לאפליקציה עצמה.

  

צילומי מסך של android
צילומי מסך של android | צילום: צילום מסך

תפריט האפליקציות והווידג'טים מחולק לטורים, כאשר הראשון משמאול מוקדש לאפליקציות והיתר לווידג'טים המותקנים על המכשיר. בניגוד לג'ינג'רברד, במקום לגלול למטה כדי לראות את שאר האייקונים, ב-4.0 תוכלו לעבור ימינה ושמאלה כדי לצפות בחלונות הנוספים.

 

צילומי מסך של android
צילומי מסך של android | צילום: צילום מסך

2. מגש הודעות משופר, מקלדת נוחה יותר

מגש ההודעות הנשלף של אנדרואיד כבר נחשב לפיצ'ר מוצלח, ואפל אפילו הוסיפה אותו ל-iOS 5 שיצא לפני שבוע. אך גוגל שיפרה אותו כעת עם האפשרות לבטל הישר מתוך המגש הודעות לא רלבנטיות בהינף אצבע. בנוסף, ניתן לראות את ההודעות החדשות שהתקבלו גם כאשר המסך נעול. גם המקלדת הווירטואלית של אנדרואיד שופרה, עם אפשרות קלה יותר להעתיק ולהדביק טקסט ומתקן איות עם אפשרויות המופיעות בטור ובגדול, במקום ההצעות הקטנות שהופיעו בשורה בג'ינג'רברד.

 

צילומי מסך של android
צילומי מסך של android | צילום: צילום מסך

3. זיהוי פנים

פיצ'ר חדש ומגניב למדי הוא זיהוי הפנים הזמין כעת באנדרואיד 4.0, המייתר את כל אפליקציות הנעילה באמצעות סיסמה מיוחדת ומציע במקום שתציגו למצלמה את פניכם בכל פעם שתרצו לפתוח את המכשיר.

 

בנוסף, זיהוי הפנים מאשר גם לצלם בני אדם בצורה חכמה וקלה יותר, כיוון שאפליקציית הצילום באנדרואיד יודעת לזהות את פני המצטלמים ולעקוב אחריהם אוטומטית, כך שהפוקוס תמיד יהיה על האנשים שבתמונות.

 

צילומי מסך של android
צילומי מסך של android | צילום: צילום מסך

4. אפליקצית צילום משופרת ואפליקציית עריכה חדשה

באפליקציית המצלמה של אנדרואיד, אשר ספגה תלונות על איטיות תגובה, תוקן העיכוב ב"סגירת" הצמצם כך שלפי גוגל, בעיית העיכוב נפתרה. אפשרויות חדשות במצלמה כוללות פוקוס מתמשך בלחיצה, זיהוי פנים מובנה וצילום פנורמי בתנועה אחת, המבטל את ללא צורך לצלם מספר תמונות עוקבות. בנוסף, כעת ניתן לשתף תמונות הישר מהמצלמה מבלי לגשת לאפליקציית הגלריה.

 

אפליקציית הגלריה זוכה לעדכון משמעותי, וכעת היא מתפקדת גם כאפליקציה לעריכת תמונות. תוכלו לחתוך ולסובב בה את התמונות שצילמתם, לטפל ברמות הצבע, בעיניים אדומות ולהוסיף מספר פילטרי אפקטים המזכירים את הפילטרים הקיימים באפליקציות דוגמת היפסטמטיק.

 

צילומי מסך של android
צילומי מסך של android | צילום: צילום מסך

5. שיתוף תכנים באמצעות Beam

כמו הנקסוס S, גם בגלקסי נקסוס יש שבב המאפשר לשלוח מידע פרטי אשראי לחנויות ולשלם ישירות באמצעות הסמארטפון, תוך שימוש בטכנולגיית NFC. באנדרואיד 4.0 פותח גם גם פיצ'ר חדש הנקרא Beam, המאפשרת לשתף עם כל מכשיר Ice Cream Sandwich אחר אנשי קשר, לינקים של אתרים, מפות, סרטוני יוטיוב, מוזיקה ועוד, על ידי הנחת שני המכשירים זה לצד זה והקשה על המסך.

6. דפדפן

הדפדפן החדש מסוגל להציג עד 16 לשוניות פתוחות, אשר ניתן לדפדף ביניהם בחלוניות קטנות המזכירות את תפריט המשימות של האניקומב. משתמשי כרום יכולים כעת לסנכרן את רשימת האתרים המועדפים עם דפדפן המכשיר, וגולשים המשתמשים בטאבלט או מכשיר עם מסך גדול יוכלו לבחור אם לצפות בגרסת הדסקטופ של אתר מבלי לחפש את הלינק באתר עצמו.

 

גם אפליקציית הג'ימייל המובנית זוכה לרענון. תוכלו לבחור מספר אימיילים בו זמנית כדי לשלוח אותם לארכיון מהר יותר, לעבור ממייל למייל במאוזן (באמצעות תזוזה ימינה או שמאלה). 

 

צילומי מסך של android
צילומי מסך של android | צילום: צילום מסך

7. ניהול תעבורת מידע ידני

באנדרואיד 4.0 תוכלו לצפות ולנהל את תעבורת המידע במכשיר בקלות וביעילות רבה יותר. אפליקצת ההגדרות מאפשרת לצפות בנתוני התעבורה והגלישה השונים בטבלאות ותרשימים ויזואליים לפי שימוש נוכחי או חלוקה לפי חודשים. בדומה לאייפון, תוכלו לכבות את הגלישה הסלולרית ידנית כדי להמנע מחיובים לא רצויים. בנוסף, תוכלו לבדוק בדיוק איזו אפליקציה זוללת את מירב רוחב הגלישה ולהגביל את התעבורה לאפליקציות מסוימות בלבד.

 

צילומי מסך של android
צילומי מסך של android | צילום: צילום מסך

8. רשימת קשר עם סנכרון לרשתות החברתיות

באפליקציית אנשי הקשר מוטמעים יחד כל הפרופילים של אנשי הקשר מהרשתות החברתיות יחד עם רשימת הקשר האישית של המשמתמש. הפרופילים החדשים מציעים פרופיל אישי עשיר של כל משתמש, שכולל את שמו, מספר הטלפון, כתבות וחשבונות ברשתות חברתיות וסטטוסים ואירועים הישר מרשימת הקשר.

 

ממשק ההתקשרות שינה גם הוא את פניו, וכעת היסטוריית השיחות כוללת הודעות קוליות ושליחת הודעות טקסט אוטומטיות בעת שמישהו מתקשר בזמן לא נוח.

 

צילומי מסך של android
צילומי מסך של android | צילום: צילום מסך

9. מסך נעילה עם התראות ולוח השנה מחודש

במסך הנעילה החדש מציג בו התראות מבלי לפתוח את המכשיר, ומספק גישה מהירה למצלמת המכשיר - פיצ'ר נוח למדי. את הסרת הנעילה ניתן לבצע באמצעות זיהוי הפנים, או באמצעות משיכה של אייקון הנעילה הצידה, בעיצוב כמעט זהה לזה של האניקומב.

 

אפליקציית לוח השנה של גוגל קלנדר עודכנה גם היא ומזכירה כעת את לוח השנה הקיים ב-Windows Phone של מיקרוסופט. מדובר בשינוי מבורך, כיוון שמשתמשים רבים התלוננו כי לוח השנה הקודם לאנדרואיד היה לא נוח. האפליקציה החדשה ומאפשרת לצפות בתצוגת יום או שבוע על ידי תזוזה ימינה ושמאלה. אם תרצו לראות משימה מסויינת ביומן, תוכלו להגדילה באמצעות "צביטה" בשתי אצבעות.

 

צילומי מסך של android
צילומי מסך של android | צילום: צילום מסך

10. הקלדה קולית

כנראה בגלל סירי, מערכת השליטה החכמה בקול המוטמעת באייפון 4S, החליטו בגוגל להבליט את אפליקציית ההקלטה והזיהוי הקולי באנדרואיד החדש, Voice Typing. זו לא האפליקציה הראשונה המאפשרת שליטה בקול באנדרואיד -אפליקציה קודמת כבר איפשרה להתקשר לאנשי קשר ולבצע חיפוש בגוגל באמצעות פקודה קולית. אך האפליקציה הורחבה וכעת היא מסוגלת לכתוב טקסט שמדברים אליה - פי'צר נוח בעת כתיבת סמס או מייל. נכון לעכשיו היא תומכת רשמית באנגלית בלבד.