סמסונג גלקסי טאב 10.1 הושק בישראל

פנה דרך, אייפד: מחשב הלוח האנדרואידי של סמסונג זמין מעתה בישראל בגרסת ה-WiFi בסלקום, פלאפון ובשוק הפתוח

סמסונג גלקסי טאב 10.1
סמסונג גלקסי טאב 10.1 | צילום: יח"צ

ריק

למרות חבלי הלידה הקשים, שכללו איסור מכירה באירופה ובאוסטרליה עקב מלחמות פטנטים עם אפל, הושק היום בישראל גלקסי טאב 10.1, מחשב לוח האנדרואיד המתקדם של חברת סמסונג הקוריאנית.

 

גלקסי טאב מריץ את האניקומב 3.2, מערכת ההפעלה של אנדרואיד למחשבי לוח, על מעבד ליבה כפולה של 1 ג'יגה הרץ. הוא שוקל 560 גרם ועוביו 8.6 מ"מ בלבד, מכיל רמקולים סטריאופונים, מצלמה אחורית של 3 מגה פיקסל וקדמית של 2 מגה פיקסל. מסך המכשיר מוגן באמצעות זכוכית Gorilla מחוזקת.

 

מכשיר הדגל של סמסונג יהיה זמין בישראל רק בגרסת ה-WiFi ולא בגרסת ה-3G (גלישה סלולרית באמצעות סים). תוכלו לרכוש אותו בשוק הפתוח ובסלקום ופלאפון בכ-3500 שקלים. לשם השוואה, באתר גלקסי ארה"ב אותו המכשיר עולה 499 דולרים (כ-1,600 שקלים). ברשת סלקום גלקסי טאב יריץ רק את האניקומב 3.1, ולא את הגרסה האחרונה של אנדרואיד, אך ישודרג בעתיד.

 

בחודש אוגוסט עיכבה אפל את השקת גלקסי טאב 10.1 באוסטרליה והצליחה לאסור על מכירת מכשיר הדגל של סמסונג גם באירופה, אך מאז החרם הוסר. אפל טוענת כי כל מוצרי גלקסי, כולל גלקסי S, גלקסי S2 והגלקסי טאב, מועתקים ממוצרי אפל ומפרים את הפטנטים שלה. מנגד, יושב ראש גוגל אריק שמידט טוען כי אפל מאויימת מההצלחה של אנדרואיד, וכי תביעות אפל מונעות מקנאה ומהעדר חדשנות מצידה.