יוטיוב ונאסא ישדרו בשידור חי ניסויים מתחנת החלל הבינלאומית

רוצים לבצע ניסוי בחלל? תלמידים בני 14-18 מרחבי העולם מוזמנים להעלות לערוץ החלל וידאו בן 2 דקות, המתאר את הניסוי שהם רוצים לבצע. אחד השופטים: סטיבן הוקינג בכבודו ובעצמו

כדור הארץ ואסטרונאוט
כדור הארץ ואסטרונאוט | צילום: Getty Images

ריק

האם צמחים יכולים לשרוד בחלל? האם אפשר לחקור חלבונים באי-כבידה כדי לגלות את מסתורי הקיום? כדי לגלות את התשובות לשאלות אלו חברו יחדיו יוטיוב, חברת המחשבים לנובו, נאסא וסוכנות החלל האירופאית להשקת ערוץ סרטונים מיוחד בשם מעבדת החלל של יוטיוב (YouTube Space Lab), אשר ישדר בשידור חי מחקרים שיתבצעו בתחנת החלל הבינלאומית.

 

המחקרים שיתבצעו בתחנת החלל ייבחרו במסגרת תחרות, בין תלמידים ותלמידות בגילאי 14-18 מרחבי העולם. על התלמידים להעלות לערוץ החלל של יוטיוב וידאו בן 2 דקות, המתאר את הניסוי שהם רוצים לבצע בחלל. מתוך כלל הניסויים, השישה הפופולריים ביותר יזכו להגיע לתחרות בוושינגטון בארה"ב, ושניים מתוכם ייבחרו על ידי פאנל שופטים הכולל את האסטרופיזיקאי סטיבן הוקינג. בנוסף, המשתתפים יזכו לטוס בטיסת Zero-G, המדמה את האנטיגרביטציה שבחלל.

 

 

פרט לכך שהניסוי הזוכה יתבצע בתחנת החלל הבינלאומית, הזוכים בתחרות יוכלו לבחור בין טיול ליפן, שם ישוגר הניסוי שלהם לחלל, או לזכות באימוני חלל במרכז הקוסמונאוטים שברוסיה.

 

את הסרטונים המציעים מחקרים ניתן להעלות ליוטיוב עד ה-7 בדצמבר 2011, ואת הפרטים המלאים על ההשתתפות ניתן לקרוא כאן.