חדש בפייסבוק: לעקוב אחרי אנשים שאינם חברים

פייסבוק בעקבות גוגל פלוס וטוויטר: הוסיפה תכונה המאפשרת לאנשים שאינכם מכירים להיות מנויים על הסטטוסים שלכם

פייסבוק אפשרות subscribe
פייסבוק אפשרות Subscribe | צילום: צילום מסך

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

פייסבוק הוסיפה תכונת שיתוף חדשה המאפשרת לזרים שאינם חברים שלכם ברשת החברתית לעקוב אחר הפעילות שלכם באתר ולקבל כל עדכון מכם. נשמע מפחיד אבל לא ממש. אנשים לא יכולים לעקוב אחריכם אלא אם תאשרו מראש את המעקב. המנויים ירוכזו בדף אחד ואפשר גם למנוע מחלקם את המשך המעקב.

 

חלק מהחברים באתר יכולים כבר עכשיו לראות את הכפתור Subscribe אצל חברים אחרים שתומכים בו. אם אתם רוצים לאפשר את התכונה בפרופיל שלכם, בקרו בקישור הבא. מבלי שתאפשרו זאת מראש איש לא יוכל לעקוב אחריכם.

 

בשלב הבא יתווסף כפתור Subscribe בפרופיל האישי שלכם. אנשים יכולים ללחוץ על הכפתור הזה ולבחור לקבל את העדכונים שלכם גם אם אתם לא חברים. באופן הזה, הפרופיל האישי הופך דומה לדף פייסבוק, שמאפשר מעקב חד-צדדי, שגם מזכיר את תכונת המעקב של טוויטר או גוגל פלוס, שמאפשרות לצד אחד לעקוב אחר השני מבלי ששניהם יהיו חברים. אין מגבלה על מספר המנויים שיכולים לעקוב אחריכם ועל כן חברים יכולים לעקוף בקלות באמצעות עוקבים את מגבלת ה-5000 חברים לפרופיל אישי.

מנויים עוקבים אחריכם בפייסבוק

אל תתנו לאייקון ה-RSS לבלבל אתכם. כפתור ה-Subscribe אינו רסס. עם לחיצה עליו תוכלו לבחור אם לקבל את כל העדכונים מהנעקב, את רוב העדכונים או רק עדכונים חשובים, על פי שיקול הדעת של פייסבוק. המנויים שעוקבים אחריכם יוכלו לראות רק פוסטים ועדכונים שאתם משתפים באופן פומבי (Public). עדכונים שתשתפו עם קבוצות חברים סלקטיביות לא ייחשפו בפני עוקבים אלה.

 

תוכלו לקבוע בהגדרות המנויים אם הם (וכל אדם אחר) יוכלו להגיב על הפוסטים הפומביים שלכם ואם תקבלו התראה בכל פעם שאדם מתחיל לעקוב אחריכם (אם מדובר בחבר של חבר או כולם).

 

פייסבוק אפשרות subscribe
פייסבוק אפשרות subscribe | צילום: צילום מסך

התכונה החדשה משקפת את האופי המשתנה של פייסבוק שהייתה בעבר רשת חברתית לחברים והופכת בהדרגה לרשת אקסקלוסיבית יותר, עם מנגנוני פרטיות משופרים בעלת קשרים פחות סינכרוניים בין חברים, בדומה לטוויטר או לגוגל פלום, ומצד שני לפתוחה יותר לקהל קוראים רחב שאינו בהכרח חברים. התכונה החדשה עשויה לעודד חברים מסוימים להתייחס לפרופיל שלהם באופן פחות אישי ויותר כמדיה באמצעותה הם מתקשרים עם קהל ומנהלים מוניטין.

 

במקביל, הגבול בין פרופיל אישי לדף פייסבוק מתחיל להיטשטש. כדי לעשות סדר בבלגן, פייסבוק הפיצה מסמך PDF  המסביר את ההבדלים בין פרופיל אישי+מנויים לבין דף פייסבוק:

 

פייסבוק אפשרות subscribe
פייסבוק אפשרות subscribe | צילום: צילום מסך

תכונה חדשה נוספת בניוזפיד מאפשרת לכם לראות מי עוד שיתף קישור מסוים. החיווי שמוצג מימין לתגובות מאפשר לעבור לפרופילים של אנשים אחרים ששיתפו את הקישור ובכך להיחשף להתייחסות שלהם אליו ולתגובות של החברים שלהם. 

 

פורסם במקור ב"חורים ברשת"

 

עוד באתר חורים ברשת:

לשלוט על התיוג: תכונה אחת שחשוב להפעיל עכשיו בפייסבוק