תובע את פייסבוק לאחר שבתו הקטינה העלתה תמונות מיניות לפרופיל

אב אירי נגד פייסבוק: בתו בת ה-12 פירסמה בפייסבוק תמונות מיניות מרומזות ונחשפה להטרדות פדופילים. גיל ההרשמה החוקי לפייסבוק הוא 13, אך למעלה מ-7.5 מיליון ילדים מתחת לגיל זה חברים ברשת החברתית

בחורה מתלבטת
בחורה מתלבטת | צילום: אימג' בנק / Getty Images

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

אב מאירלנד הגיש תביעה ראשונה מסוגה נגד פייסבוק לאחר שבתו בת ה-12 פירסמה תמונות מיניות מרומזות בפרופיל הפייסבוק שלה. האב טען שפרסום התמונות חשף את הבת להטרדות של פדופילים. הילארי צ'רמייקל, עורכת הדין של התובע, טענה שפייסבוק לא אוכף את האיסור על קטינים מתחת לגיל 13 לפתוח חשבון באתר.

 

התובע טוען בתביעה שהגיש לבית המשפט העליון בבלפסט שפייסבוק התרשלה באכיפת גיל המינימום לשימוש באתר והעמידה את הילדה בפני סכנה של הטרדה מינית ופגיעה פיזית. על פי כתב התביעה, הילדה קיבלה הודעות מיניות מגברים מבוגרים שביקשו ממנה לפרסם תמונות שלה און ליין באתר. היא פירסמה את התמונות הפרובוקטיביות בפייסבוק בעצמה.

 

מלבד התמונות, הילדה אף חשפה בפרופיל שלה פרטים על מקום מגוריה, שם בת הספר בו היא לומדת ומקומות בילוי בהם היא אוהבת להסתובב. התברר גם הילדה סובלת מהפרעות התנהגות והיא שוהה במוסד טיפולי מרצונה כדי לטפל בבעיה.

 

האב אמר שהוא מודאג מהמחשבה שבתו נתונה בסכנה בעקבות פעילותה באתר והוא חושש מהאפשרות שהיא תיפגש עם גברים שהכירה באתר. לדבריו, תמונה נוספת של בתו בה היא חושפת את חזה הוסרה מהאתר.

בפייסבוק 7.5 מיליון ילדים מתחת לגיל 13

מחקר של Consumer Reports גילה לאחרונה שלפחות 7.5 מיליון ילדים מתחת לגיל 13 מתוך 750 מיליון משתמשי פייסבוק פעילים באתר. מנכ"ל החברה, מרק צוקרברג אמר השנה שהוא מעוניין שילדים צעירים ישתמשו באתר אך נסוג לבסוף מהרעיון. אם התביעה תתקבל, פייסבוק עלולה לשלם הון עתק פיצויים לאב.

 

פייסבוק, שההנהלה הבינלאומית שלה ממוקמת בדאבלין, מסרה בתגובה שהיא מחויבת להסרת תכנים ותמונות לא ראויים בעקבות הגשת תלונה. לדברי החברה, אין פתרון קסם יחיד שיכול למנוע מקטינים לזייף את גילם ולהשתמש באתר על אף שהם בני פחות מ-13. (דרך ZDnet).

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

 

עוד אתר בחורים ברשת:

סרט פורנו של בת 14: סקסטינג אינו משחק ילדים