38 ס"מ ב-5 דקות: קמפיין לחרמנות, לא מודעות לסרטן השד

לפני שנתיים הן דיברו על צבע החזיה שלהן, בשנה שעברה סיפרו לנו איפה הן אוהבות את זה והשנה שב קמפיין המודעות הוויראלי לסרטן השד עם "הברקה" סקסיסטית נוספת: "38 ס"מ ב-5 דקות".

תאור
תאור | צילום: פייסבוק

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

המתכונת של קמפיין המודעות הוויראלי לסרטן השד השנה דומה לקמפיינים משנים עברו: בנות הפייסבוק מפרסמות סטטוסים מסקרנים כדי לעורר מודעות לסרטן השד. בשנה שעברה התבקשו החברות לשתף בפייסבוק היכן הן אוהבות להניח את התיק או את מפתחות הרכב מבלי לחשוף מה הייתה השאלה ובכך לעשות טיזינג לחברים שיכול היה להיות מושלם אם היה מדובר בקמפיין לקונדומים.

 

פולינה שטרן-שלמה שיתפה אותנו בנוסח המייל המביך שנחת באינבוקסים של נשים בפייסבוק. מביך? חכם כמו נעל באורך 38 ס"מ:

 

"אוקיי בנות, זה הזמן השנה להרים את המודעות לסרטן השד!
אז כולנו זוכרים את המשחק בשנים האחרונות שכולן כתבו בסטטוס מה הצבע החזייה שלה או את הדרך שבה אנחנו מחזיקים את התיק שלנו?
אז השנה, זה מעט שונה. את צריכה לרשום את מידת הנעליים שלך (רק מספר) ואחריו את המילה ס"מ וכמה זמן לוקח לך לסדר את השיער שלך בבוקר... זכרי שבשנה שעברה כל כך הרבה בחורות לקחו בזה חלק שזה גרם לטלוויזיה הבינלאומית להזכיר את זה וזה לגמרי עזר להעלות את המודעות.
אל תספרו לבחורים למה אנו מתכוונות...תנו להם לנחש  ;)
בבקשה תעתיקו את תוכן ההודעה לכל החברות שלכן וביחד נעלה את המודעות
את החלק שלי עשיתי - עכשיו תורך...וניתן לכל הגברים להשתגע מניחושים".

 

פולינה בשיתוף כמה חברות החליטו להרים קונטרה קמפיין שמחזיר את תשומת הלב לעניין האמיתי - מניעה, גילוי מוקדם, חשיבות הבדיקה אצל כירורג וכו'. בהמשך הקמפיין הנגדי התפתח לפוסט באתר און לייף שעורר הרבה מחלקות - האם הקמפיין לגיטימי, משפיל, מיותר או עושה את העבודה. מכאן והלאה הוצף הפיד בססטוסים מתחכמים.

  

פייסבוק קמפיין סרטן השד
פייסבוק קמפיין סרטן השד | צילום: צילום מסך, חורים ברשת

סקס מוכר? בעיקר את עצמו

מאחר ונשים אינן קהל היעד של הקמפיין הזה אלא גברים, מתוך מחשבה שהקמפיין יעורר את מודעתם למחלה הנוראה הזו, ילמד אותם דבר או שניים על דרכי הגילוי ויגרום להם לדרבן את בנות זוגן ללכת להיבדק. האם זה אפקטיבי? אפשר לעשות ניסוי פשוט. הגברים שקוראים את הפוסט הזה מוזמנים לספר לנו מה האסוציאציה הראשונה שעולה בראשכם כשתראו סטטוס בנוסח "38 ס"מ ב-10 דקות" בוול של חברות הפייסבוק שלכם.

 

אפשר לחסוך את הציפיה: הם יחשבו עלייך כדוגמנית פורנו לוהטת שכל מבוקשה הוא סקס עם אבר מין ארוך במיוחד. ההתעוררות היחידה שתושג כאן אינה לנזקי המחלה הקשה אלא חרמנות. כשהגברים של הפיד מתעוררים, הם לא יראו בך אדם אלא כלי לסיפוק ותו לא, הזדמנות לזיון ולא לדיון.

 

מי שחושב שסקס מוכר צודק באופן חלקי משום שבמקרים רבים סקס מוכר רק סקס ללא שום ערך מוסף. כך גם במקרה הזה. כל התועלת שהקמפיין הזה יצמיח היא עוד כמה ס"מ לזין המטאפורי של כמה חברים. רוצות לעורר מודעות לסרטן השד? עשו מה שפולינה עשתה או שתפו אותנו בחוויה אישית מצמררת שלכן עם המחלה. סיפור אישי נוגע, גם אם קשה ועצוב, זה כל מה שצריך כדי לחבר בין אנשים. הניחו את הגימיקים בצד.

 

על אף שסרטן זו מחלה קשה, אפשר גם להסביר אותה בקלילות ואולי גם עם חיוך מריר, אך לא בהפיכת נשים לאובייקטים מיניים לגירוי גברים. חסרון עיקרי נוסף של מניין הס"מ הוא העדר הנעה לפעולה: לא מציינים מרכזים בהם אפשר להיבדק לגילוי מוקדם. לא רק שהדיון על הנושא לשמו התכנסנו, "סרטננו לאן", לא מתעורר, אין גם כתובת לגילוי וטיפול. בהיעדר שיחה והפעלה, כל מה שנותר זה קשקוש חסר תכלית שהופך את הנושא לבדיחה. חייבים להודות בעובדות: קמפיין מידת נעליים מוזיל את העניין לגובה הדשא.

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

 

עוד בחורים ברשת:

"אני אוהבת את זה על השולחן": על מה המהומה בפייסבוק?