שייקר בפייסבוק: לדפוק ת’ראש בפאב וירטואלי

אפליקציית פייסבוק ישראלית חדשה תביא את חווית הפאב אליכם לדפדפן. כבר לא צריך להתגנדר, להתלבש ולהסתרק. רק תתחברו - ואתם בפנים

שייקר פאב פייסבוק וירטואלי
שייקר פאב פייסבוק וירטואלי | צילום: חורים ברשת

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

בגיל מסוים (בין אם נפשי או פיזי), הקסם של יציאה לפאב מתחיל לפוג. עשן הסיגריות מסריח את הבגדים, צריך למצוא נהג תורן שיסכים לא לשתות ולהחזיר אותנו הביתה, וכל הקטע של תאורה עמומה ומוזיקה רועשת כבר לא ממש מצליח לרגש כמו פעם.

 

רק מה, למרות הכל יש יתרונות מסוימים לפאבים. במיוחד לרווקים. אדי האלכוהול שבאוויר תורמים לאווירה החשוכה ואפופת העשן, שהופכת את הפאבים לאזורים מעולים לפיק-אפ, או סתם למקום טוב להכיר בו חברים חדשים ולמצוא את עצמנו מנהלים שיחה ערה וטובה עם אנשים שזה עתה הכרנו. האלכוהול, הרי, עושה את כולנו ידידותיים יותר.

 

Shaker היא אפליקציית פייסבוק חדשה (וישראלית!) שמביאה את חווית הפאב אליכם לדפדפן. כבר לא צריך להתגנדר, להתלבש ולהסתרק - צריך רק להתחבר לחשבון הפייסבוק, להריץ את האפליקציה - ואתם בפנים.

 

שייקר פאב פייסבוק וירטואלי
שייקר פאב פייסבוק וירטואלי | צילום: חורים ברשת

חלל פיק-אפ ומינגלינג וירטואלי

ברמה הבסיסית, מדובר באפליקציה שהיא מעין איזור מפגש ווירטואלי לחברי הרשת החברתית. החלל הווירטואלי מעוצב כמו פאב, והאווטארים הקטנים שמייצגים את האנשים יכולים להסתובב בו, לקנות משקאות (ב"נדמה לי" בלבד, את האלכוהול תצטרכו להביא מראש מהמקרר), לרקוד להנאתם וכמובן - להתחיל לדבר עם הסובבים אותם.

 

הצ'אט הוא היישום החשוב ביותר של שייקר - ובו מתרחש רוב האקשן: במהלך הביקור בפאב הווירטואלי התחלנו עשרות שיחות שונות, בדרך כלל כאלה בו בנים ובנות פלירטטו בצורה הדדית וחביבה.

 

אם תמצאו בן שיחה מעניין, תוכלו לבדוק גירסה מצומצמת של הפרופיל שלו ב"טלפון הסלולרי" הווירטואלי שלכם. מדובר בטאץ' מוצלח מאוד, שמצליח לארוז את הפרטים הקריטיים ביותר בפייסבוק (תמונות, נושאי עניין משותפים וחברים) לתוך חלון קטן ואפקטיבי, שלא מסתיר את ההתרחשות בפאב או בצ'אט. ניתן גם לזהות מראש חברים או חברים של חברים שנמצאים בפאב - הם מסומנים מראש בצבעים בולטים על פני שאר האנשים.

 

 

שייקר פאב פייסבוק וירטואלי
שייקר פאב פייסבוק וירטואלי | צילום: חורים ברשת

מצטערים, הפאב מלא

העיצוב יעיל וחמוד והאפליקציה עובדת בצורה חלקה, אך זהירות - היא נוטה לגרום למחשבים חלשים יותר להזיע. ניסינו להיכנס לפאב בכמה שעות שונות ברחבי היממה ותמיד מצאנו בכל אחד מהחדרים בו כמה עשרות משתתפים. בשעות העומס (סביבות עשר בלילה) אפילו קיבלנו הודעה מנומסת שהודיעה לנו שהפאב מלא, ושנצטרך לחכות כמה דקות כדי לנסות להיכנס אליו שנית. הגבלת המשתמשים הזאת קצת מעצבנת את מי שנשאר בחוץ - אך מאפשרת לשרתי האפליקציה לפעול ללא שיהוקים ובעיות, ולספק לכל מי שהצליחו להתחבר חוויה חלקה יותר.

 

כרגע, משמש הפאב הווירטואלי של שייקר בעיקר כמקום לחפש דייטים אצל בני נוער. זה די מובן ואפילו לגיטימי. אנחנו רק מקווים שבעתיד יפתחו בשייקר "פאבים" נוספים, שישימו את הדגש שלהם גם על דברים אחרים ("מסיבות" בנושאי שיחה מסוימים, למשל, או פאב לאנשים בני עשרים וחמש פלוס). לצעירים, הרי, יש מספיק אנרגיה כדי לצאת לפאבים אמיתיים. לנו, הזקנים נפשית - מגיע גם.

 

פורסם במקור ב"חורים ברשת"

 

עוד באתר חורים ברשת:

תל אביב אחרת: 10 תמונות פנטסטיות של עיר גלובלית