המראה החדש של פייסבוק יוצא לדרך: מה השתנה?

ניוזפיד מבזקים חדש, שמירת פוסטים לקריאה מאוחרת, תמונות גדולות יותר ועוד דרכים בהן פייסבוק מנסה לענות לגוגל פלוס

פייסבוק
פייסבוק | צילום: Gettyimages/ אימאג'בנק

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

פייסבוק החלה להפיץ מראה חדש לניוזפיד 16 חודשים לאחר השדרוג העיצובי האחרון. דיווחנו כאן על השינויים הצפויים בשבועות האחרונים. הנה הפרטים החשובים:

 

נוזפיד מבזקים (The Ticker)

 

בטור הימני נוסף ניוזפיד מבזקים, ערוץ עדכונים לא מסונן שמדווח על פעילויות של חברים באתר בזמן אמת, בניגוד לטור המרכזי שחושף סטטוסים ופוסטים שעוררו עניין.

 

במקביל, נעלמה תצוגת Recent Stories, שהציגה את כל העדכונים האחרונים של החברים שלכם בטור המרכזי. במקום, ה-Top Stories מכונה כעת Recent Stories, אך חושף רק פוסטים מעניינים ולא את כל העדכונים האחרונים, כמו ה-Top Stories.

 

חברים שאהבו לצפות ב-Recent Stories עלולים להתאכזב מהטור הימני, מכיוון שאינו מאפשר להגיב. עם הגלילה מטה באתר הוא יחשוף עדכונים נוספים. אז מצד אחד התוספת החדשה "מציפה" תכנים חדשים בדף הניוזפיד ומנגד פייסבוק העלימה את ה-Recent Stories ופגעה בחוויית השימוש. כהרגלה, היא הולכת צעד קדימה ושניים אחורה.

 

טור המבזקים עשוי לספק גם חשיפה לתכנים שיווקיים, בעיקר של אפליקציות פייסבוק ופעולות לייקים של גולשים אתרים חיצוניים, כך על פי דיווח של וול סטריט ג'ורנל מוקדם יותר החודש. פייסבוק עדיין לא אישרה את נכונות הפרטים.

 

פייסבוק שדרוגי עיצוב
פייסבוק שדרוגי עיצוב | צילום: נענע

פוסטים “דביקים”

באמצעות אפשרות זו תוכלו לסמן פוסטים מסוימים לשם קריאה מאוחרת. חברים רבים השתמשו עד כה בלייק לצורך מטרה זו, אך אין בכך צורך עוד.

 

תכונה זו מאפשרת לבחור בתפריט הפוסט באפשרות "This is a highlight" וכך הפוסט או הסטטוס נשאר בראש הניוזפיד שלכם לצורך קריאה מאוחרת יותר. זה חידוש מבורך אך חבל שפייסבוק לא הוסיפה לשונית מיוחדת שמרכזת את כל הפוסטים המועדפים במקום לתקוע אותם בראש הניוזפיד, אך כי ייתכן שתעשה זאת בהמשך.

 

פייסבוק שדרוגי עיצוב
פייסבוק שדרוגי עיצוב | צילום: נענע

תמונות גדולות יותר בניוזפיד

הגיע הזמן שתמונות יזכו למקום של כבוד גם בניוזפיד של פייסבוק. ללא ספק, גם במקרה הזה, כמו במבזקים, מדובר בתגובה לתמונות הגדולות בניוזפיד של "גוגל פלוס".

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

 

עוד באתר חורים ברשת:

15 תכונות שפייסבוק חייבת בדחיפות