פייסבוק משיקה: אפליקציית שליחת סמסים בחינם

תחליף לסמס: אפליקציה ייעודית חדשה של פייסבוק לאנדרואיד ולאייפון מאפשרת לשלוח סמסים ולשתף תמונות ומיקום עם חברים וקבוצות

אפליקציית סמס של פייסבוק
אפליקציית סמס של פייסבוק | צילום: צילום מסך

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

פייסבוק הכריזה על Facebook Messenger, אפליקציה ניידת חדשה המאפשרת לחברי הרשת החברתית לשתף מסרים, תמונות והמיקום עם משתמשים ספציפיים או קבוצות חברים. האפליקציה עדיין לא זמינה להורדה מחנות האפסטור הישראלית.

 

עם התקנתה האפליקציה תייבא את כל השיחות הקיימות מתיבת האינבוקס בפייסבוק שלכם. תוכלו ליזום שיחה חדשה באמצעות הוספת שמות חברים מהפייסבוק שלכם או מספרי טלפון. בשלב הבא תוכלו לשיתוף עם הרשימה מסר, תמונה או מיקום עם קבוצת נמענים או אחד על אחד. החברים יוכלו לקרוא את התכנים מיד באמצעות הסמארטפונים שלהם ולהגיב עליהם.

 

אין צורך להגדיר אם לשלוח את ההודעה דרך פייסבוק או בסמס: האפליקציה תחליט במקומכם. אם אחד החברים ברשימה לא משתמש באפליקציית המסנג'ר, ההודעה תישלח אליו ב-SMS, הצ'ט של פייסבוק או ה-Messages של פייסבוק במחשב. 

 

אפליקציית סמס של פייסבוק
אפליקציית סמס של פייסבוק | צילום: צילום מסך

אפליקציה ייעודית: יעילה ומהירה יותר

פייסבוק רואה ב-Messenger התפתחות טבעית לשירות ה-Messages שמאגד את כל השיחות של החברים, בהן הודעות, צ'טים, הודעות מייל והודעות פרטיות בתיבה אחת. האפליקציה החדשה עומדת בנפרד מאפליקציית פייסבוק הניידת ויש לה יכולות שאין לאפליקציה זו כמו push notifications בתוך האפליקציה ושיתוף בין קבוצות.

 

הודעה רשמית שבישרה על השירות החדש מנמקת את ההחלטה להשיק אפליקציה נפרדת למסרים משיקולים של יעילות ומהירות: "מסנג'ר היא אפליקציה נפרדת, כך שנדרש רק קליק אחד כדי לקרוא או לקבל הודעות. הודעות חדשות מתקבלות כהתראות וטקסט, כך שהחברים שלכם יקבלו אותן מיד בכל מקרה".

 

האפשרות לפתוח בשיחה עם קבוצת חברים יעילה במיוחד לצורך תקשורת עם חברים בזמן אמת על בסיס מיקום המשותף בדיסקרטיות ולא מתפרסם ב-Facebook Places. עוד דגש בנושא הפרטיות הוא בצירוף אנשים נוספים לשיחה שהתנהלה אחד על אחד. במקרה כזה היסטוריית השיחה נמחקת.

תחליף ראוי לסמס?

השירות החדש מתבסס על טכנולוגיה של Beluga, שירות ההודעות הקבוצתיות שרכשה פייסבוק לפני חמישה חודשים. נראה שהאפליקציה החדשה תואמת לכוונה של פייסבוק להרחיב את האסטרטגיה הניידת שלה לשימושים וקהלים ספציפיים. לפני חודשיים דווח שפייסבוק מתכוונת להשיק גם אפליקציית לשיתוף תמונות.

 

על אף שחברות הסלולר לא צריכות לחשוש לעתיד הסמס בעתיד הקרוב, סביר להניח שעבור חברים לא מעטים האפליקציה החדשה תציע תחליף נוח לסמסים לצורך שיתוף מסרים עם חברים. האפליקציה נותנת עדיפות למשלוח הודעה דרך שירות פייסבוק על פני סמס כאשר כל המשתתפים בשיחה משתמשים באפליקציה. כדאי לזכור שמשלוח הודעות פייסבוק מתאפשר באמצעות חבילת הדאטה של מפעיל הסלולרית אשר ברוב המקרים מוגבלת לנפח גלישה מסוים, כך שהודעות פייסבוק עלולות לעלות הרבה יותר מסמסים כאשר חורגים מנפח הדאטה בחבילת הגלישה.

 

פורסם במקור ב"חורים ברשת"

 

עוד באתר חורים ברשת:

הודעות קבוצתיות: SMS חברתי או הייפ?