שינויים בפייסבוק: תאגד את הסטטוסים שלנו לפי דפים ומותגים

סטטוסים של חברים יאוגדו לפי דפים של חברות ומותגים ויפנו לעמודי הפייסבוק שלהם; המטרה: הגדלת מספר הכניסות לדפי החברות בפייסבוק

פייסבוק
פייסבוק | צילום: Gettyimages/ אימאג'בנק

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

פייסבוק שוב עושה שינוי בניוזפיד שלנו, ומתחילה לאגד פוסטים וסטטוסים של חברים שונים לפי נושאים - גם אם כותבי הפוסטים המקוריים לא תייגו אותם במקור, על פי עדכון רשמי של פייסבוק.

 

ככה זה עובד: החל מהיום, מבצעת פייסבוק מעין סריקה של כל הפוסטים של החברים שלכם. אם היא מגלה, נניח, שכל החברים מדברים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו - היא תאגד את כל הפוסטים תחת כותרת אחת שתפנה לעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה.

 

אין צורך לעשות שום פעולה אקטיבית בשביל שפייסבוק תאגד פוסט מסוים. מדובר בסריקה אקטיבית וזיהוי של מילים "חמות" - מה שלמעשה הופך את מלאכת תיוג דפי פייסבוק למיותרת.

 

פייסבוק ניוזפיד חדש
פייסבוק ניוזפיד חדש | צילום: צילום מסך

מבחינת המשתמשים, היתרון במאפיין החדש הזה של המערכת הוא אפשרות לזהות נושאי שיחה פופולריים אצל חברים בקלות. היתרון לבעלי העמודים עצמם ברור מאליו: גולשי פייסבוק יופנו לעמודים הרשמיים שלהם בתדירות גבוהה יותר, מה שוודאי יגדיל את מונה הכניסות.

 

בפייסבוק מבטיחים שהמערכת שמזהה את המילים הפופולריות אינה מנתחת את משמעות המשפטים ופשוט מדגישה את הפוסטים עם המילים האלה, לא משנה באיזה הקשר הן נאמרו.

 

פייסבוק ניוזפיד חדש
פייסבוק ניוזפיד חדש | צילום: צילום מסך

בגדול, נראה שהחידוש מועיל לבעלי העמודים הרבה יותר מאשר לגולשים עצמם. לא כולם רוצים שפוסטים שלהם יהפכו למעין פרסומות למוצרים מסוימים (כפי שניתן לראות בתמונות המצורפות לפוסט זה), אפילו אם משמעות הדבר הוא שהפיד שלהם יהיה טיפה מבולגן.

 

פורסם לראשונה ב"חורים ברשת"

 

עוד באתר חורים ברשת:

צוקי רע? פייסבוק עומדת לשנות את הניוזפיד