פייסבוק עומדת לשנות את הניוזפיד

פייסבוק בודקת ניוזפיד אישי לא מסונן באתר, עם יותר תכנים ועדכונים מאתרים חיצוניים. המשמעות: יותר מידע שיווקי, פחות סינון

עמוד פייסבוק
עמוד פייסבוק | צילום: GettyImages/אימג'בנק

סטריפ

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

פייסבוק עורכת ניסוי בניוזפיד אישי לא מסונן באתר, המעשיר את זרם התכנים ברשת החברתית בפוסטים, תמונות ועדכונים מאתרים חיצוניים. הניוזפיד, זרם עדכונים הכולל סטטוסים, תמונות, פוסטים ופעילויות של חברים, כלל עד כה תכנים שהועלו בפייסבוק בלבד.

 

עכשיו מדווח הוול סטריט ג'ורנל שפייסבוק, תחת לחץ גובר של מפרסמים לקבל "שטח מסך" משמעותי יותר ברשת החברתית, מתכננת ליישם ניוזפיד לא מסונן שיגדיל דרמטית את כמות התכנים שהחברים ייחשפו אליהם בניוזפיד שלהם. פייסבוק מתכננת גם להרחיב את יכולות כפתור הלייק כך שיכלול מחוות ידיים נוספות שאינן "לייק" בניסיון לקרוץ למשווקים. 

רשת חברתית או פלטפורמה שיווקית?

על פי התוכנית, הניוזפיד החדש יכלול מידע שיווקי על מוצרים או שירותים שחברים שלנו ישתפו איתנו, כמו גם פוסטים, מאמרים, סרטונים ותמונות שחברים אהבו באתרים חיצוניים. זאת, בניגוד לניוזפיד היום שכולל אך ורק תכנים שפורסמו בפייסבוק.

 

פייסבוק מסרה שבשלב זה הניוזפיד הלא מסונן מיושם אצל אחוז קטן ממשתמשי האתר ובשבועות הקרובים בעקבות שיפורים שיוכנסו בו תיתכן הרחבתו לחברים נוספים. התכונה החדשה צפויה אמנם להגדיל את שיעור התכנים שיחשפו בפני החברים אך אל תבנו על כך שהניוזפיד יהפוך רלוונטי ועשיר יותר כתוצאה מכך. פייסבוק הבהירה שמדובר בסינון שונה של ניוזפיד בזמן אמת שניתן לבחירה ולא מדובר בפרסומות אלא בתכנים שפורסמו באתרים חיצוניים.

 

אם המהלך יצא אל הפועל, סביר להניח שהוא יעורר ביקורת רבה של חברי הרשת החברתית שמרבים להתלונן על כל שינוי גדול באתר, אם כי הפעם הביקורת עשויה להיות מוצדקת. השינוי צפוי לשים דגש על תכנים חיצוניים (רבים מהם שיווקיים, יש להניח) ולהפוך את פייסבוק לאתר חברתי פחות בעיני חבריו, שלא בהכרח יבינו למה החברים החדשים שלהם הם מותגים. עם זאת, יש להניח שפייסבוק תאפשר לחברים להחליט אם הם מעוניינים לקבל את התכונה החדשה.

 

פורסום לראשונה ב"חורים ברשת"

 

עוד באתר חורים ברשת:

דיילי מירור נפל בפוטושופ: זו אינה איימי ווינהאוס ז"ל