ביל גייטס פותח את הפה

ומספק פיסות מידע עסיסיות וגם פליטת פה על מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג

ביל גייטס, ארכיון
ביל גייטס, ארכיון | צילום: רויטרס

מייסד חברת מיקרוסופט והאדם השני בעולם בשווי הון, העניק לדיילי מייל הבריטי ראיון חשפני נדיר בו הוא מספר על חייו, על הפעילות ההומאניטארית הרבה מה עוסק ומסביר למה ילדיו יזכו רק לחלק קטן מהונו בירושה.

 

גייטס סיפר, בין היתר, שאינו מתכוון לחזור למיקרוסופט במשרה מלאה, אלא מעדיף להקדיש את זמנו לפילנטרופיה ותרומה לעולם. עד היום, תרם ביל גייטס לא פחות מ-28 מיליארד דולרים למטרות שונות לרבות מיגור מחלות במדינות עולם שלישי ומתן הזדמנויות חינוך לילדים במדינות אלה.

 

שלושת ילדיו של גייטס אוהבים לשיר לו את השיר Billionaire של ברונו מארס וטרווי מקוי בגלל שהמילים מזכירות את כל הדברים שאביהם כבר הספיק לעשות, בגילו הלא מופלג של 55. בין היתר, הופיע ג'ובס על עטיפת מגזין פורבס, זכה לאות אביר כבוד ממלכת אנגליה ב-2005 והוא ביחסי חברות קרובה עם אופרה וינפרי. השיר הוא כנראה לא הסיבה ששלושת ילדיו (15, 12 ו-9) יזכו רק לחלקיק מהירושה (10 מיליון כל אחד), משום שלדבריו של גייסט "סכום גדול יותר רק יזיק להם".

 

בין הפרטים העסיסיים יותר בראיון היתה פליטת פה של גייטס בנוגע לחברו, מארק צוקרברג. גייטס אמר בטעות שפרסילה צ'אנג, בת הזוג של צוקרברג זה תקופה ארוכה, היא כעת ארוסתו, דבר שהוכחש על ידי דוברו של צוקרברג. אולי ביל פשוט לא מעודכן כי אין לו חשבון פייסבוק. לדבריו, הוא פשוט לא הצליח להתמודד עם מבול בקשות החברות. ברשת המיקרו-בלוגים טוויטר, לעומת זאת, יש לגייטס חשבון פעיל.

 

בלילה שקדם לראיון, לקח גייטס את בתו ושלושה מחבריה להופעה של יו-2 בסיאטל. המראיין תהה אם בונו, חברו הוותיק של גייטס הזמין אותו לביקור מאחורי הקלעים. "לא," ענה גייטס. "בונו שוהה אצלנו".