השבוע הרע של נוקיה: סמנכ"ל הטכנולוגיות פורש

החברה הודיעה שריץ' גרין לוקח חופשה מסיבות אישיות, אך זה אינו מתכוון לשוב. במקביל, דירוג האשראי של החברה ירד בגלל צניחת ערך המניה

הרפסודה הבוערת של נוקיה
הרפסודה הבוערת של נוקיה | צילום: flickr, Helge V. Keitel, cc by

חברת נוקיה הפינית הודיעה היום (ה') על כוונתו של סמנכ"ל הטכנולוגיות של החברה, ריץ' גרין, לצאת לחופשה לא מוגבלת בזמן "מסיבות אישיות". העיתון היומי המוביל בפינלנד דיווח, עם זאת, שזה אינו מתכוון לשוב מחופשתו בגלל שאינו מסכים עם מבנה הקבוצות החדש בחברה. כך מדווחת סוכנות הידיעות AFP.

 

גרין נכנס לתפקיד מנהל הטכנולוגיות בחברה בפברואר האחרון כחלק מהשינויים הארגוניים שהנהיג המנכ"ל החדש בחברה סטיבן אלופ. עם עזיבתו, הוא יוחלף על ידי הנרי טירי שמנהל כיום את מרכז הפיתוח של נוקיה בקליפורניה שבארצות הברית.

 

לפני שהגיע לנוקיה עבד ריץ' גרין בחברת סאן בה עסק בעיקר בהתאמת שפת ג'אווה למכשירי סלולר. בנוקיה הוא היה אחד התומכים הגדולים במערכת ההפעלה מיגו, שעם הצטרפותה של נוקיה למיקרוסופט בברית תוכנה אסטרטגית, הפכה למשנית בתכנית הפיתוח של נוקיה.

 

שבוע רע לנוקיה

עזיבתו של סמנכ"ל הטכנולוגיות הרביעי של החברה בחמש שנים הגיעה רק שבוע לאחר שנוקיה פרסמה תחזיות רווח מקוצצות, שגררו צניחה של המניה לשפל של 13 שנים. השנה איבדה המניה של נוקיה מערכה לא פחות מ-45 אחוזים.

 

השבוע קיבלה נוקיה גם עוד אות אי-אמון מצד מוסדות פיננסיים. S&P הורידו את דירוג האשראי ארוך הטווח של החברה מ-A- ל-BBB+ וחברת ההשקעות פיץ' (Fitch) הורידה את הדירוג שלה עבור נוקיה לרמה הנמוכה האפשרית.

 

שמועות על-כך שהחברה הכושלת עשויה להימכר למיקרוסופט או סמסונג הוכחו היום על ידי אלופ שטען שאלו "חסרות כל בסיס".