מה צפוי הערב ב-WWDC 2011?

עדכון מערכת ההפעלה הסלולרית, הענן המוזיקלי של אפל והבריאות של סטיב ג'ובס. כל השמועות, התחזיות וההשערות

WWDC 2011
Wwdc 2011 | צילום: יח"צ

אחד היתרונות הגדולים באירועי המפתחים של אפל על פני הכרזות המוצרים של יצרנים אחרים, הוא יכולתה של אפל לשמור תמיד הפתעות לאירוע, גם לאחר שחלק מההכרזות דלפו או נחשפו על ידי אפל עצמה טרם האירוע.

 

אז למה אתם יכולים לצפות בהכרזה הערב? אספנו עבורכם את כל המידע וגם הניחושים שלנו על מה צפוי להציג סטיב ג'ובס מעל במת WWDC 2011.

 

מה אנו יודעים והראש של אפל בעננים

בשבוע שעבר הודיעה אפל על חלק מהחידושים שזו עומדת להציג באירוע. נכון לרגע זה, אנו יודעים בוודאות שאפל תציג את הגירסאות הבאות של מערכות ההפעלה iOS הסלולרית ו-OS X Lion השולחנית וגם שרות הענן iCloud.

 

על שרות הענן ידוע מעט, אך על פי חלק מהסברות אפל הספיקה כבר לחתום על הסכמי הפצה עם כמה חברות תקליטים גדולות, מה שיאפשר הזרמה של מוזיקה מהענן באמצעות תקליטיה וירטואלית אישית. טרם ברור אם יהיה צורך בהעלאה של הקבצים במלואם, כמו בשרות Google Music, או שמא יבוצע היזוי של חתימת היצירה והזרמה של גירסתה המאוחסנת בשרתי אפל, שעשויה להיות באיכות גבוהה יותר מזו המאוחסת על מחשבי המשתמשים.

 

המחיר שמשלמים כיום לקוחות MobileMe הוא 99 דולרים בשנה, סכום גבוה מאוד עבור שרות מקוון, והסברה היא ששרות הענן של אפל יוצע בדמי מנוי בגובה 25 דולרים וגירסה מצומצמת תוצע חינם.

 

חשוב לציין שלא נראה שתהיה לשרות זה השפעה או אף נגיעה לישראל. מאחר וחנות אייטיונז למוזיקה עדיין איננה נגישה בארץ (למרות הבטחות חוזרות ונשנות מצד גורמים בתעשיית המוזיקה), סביר גם שאת שרות הענן לא נראה בארץ הקודש בלי לשקר בטפסי ההרשמה ולעשות סלטות לאחור באוויר.

 

סברה נוספת בנוגע לתאימות עם שרותי הענן נוגעת למכשירי הגיבוי Time Capsule שעשויים לזכות למערכת הפעלה iOS ויכולת סנכרון עם הענן למתן גיבוי מרוחק וכן גישה לקבצים מכל מכשיר ומחשב אפל. גם הנתבים האלחוטיים (AirPort) עשויים לזכות לשדרוג דומה.

 

Apple iCloud
Apple iCloud | צילום: יח"צ

יותר חברתי ואנדרואידי

למרות שאנחנו יודעים שנזכה לחזות בחשיפת מערכת ההפעלה iOS 5 החדשה למכשירים ניידים, אפל לא ששה להפיץ את פרטי העדכון והשיפורים שאנו צפויים לראות במכשירים הניידים בהם תותקן.

 

באתר TechCrunch ואחרים מאמינים שאחד השיפורים שנראה יהיה שדרוג משמעותי של מערכת ההתראות (notifications) במערכת, תמיכה בווידג'טים (שקיימת באנדרואיד זה תקופה ארוכה אך לא במכשירי iOS) וגם חידוש של מערכת העדכונים בדחיפה (push notifications) שזקוקה כבר כמה גירסאות לטיפול יסודי שיתאים אותה להתקדמות הטכנולוגית בחומרה ובשרותים המוצעים למכשירי סלולרי.

 

בשבוע שעבר הציגה טוויטר שרות שיתוף תמונות שמבטל את הצורך בשרותי צד ג' כמו טוויטפיק. על פי חלק מהדיווחים, שינוי זה באסטרטגיה של טוויטר בנוגע לשיתוף התכנים נובע דווקא מאינטגרציה עמוקה יותר של טוויטר שמתוכננת במערכת iOS 5. לא מן הנמנע שגם פייסבוק תזכה לטיפול דומה, שיהפוך את הסלולרים של אפל לחברתיים הרבה יותר.

 

גישה אוניברסלית

אתר CultofMac מעלה אפשרות שחלק מהשדרוג למכשירי קפסולת הזמן יכלול אפשרות גישה אוניברסלית שבעצם תאפשר לכל משתמש להקיש את פרטיו על כל מחשב אפל שהוא בעולם ולקבל גישה לשולחן העבודה שלהם והמסמכים המאוכסנים בקפסולה, כמו גם בענן iCloud.

 

חלק מהמקורות סוברים ששרות כזה יתחבר מצויין לחנות הישומים של אפל עבור מחשבים שולחניים, באופן שיאפשר למשתמשים להוריד את התוכנות הדרושות להם שכבר רכשו לכל מחשב אפל עליו הם עובדים.

 

מקבוק, המחשבים הניידים של אפל
מקבוק, המחשבים הניידים של אפל | צילום: יח"צ

סנכרון אלחוטי

אפל רוצה אותנו חיים בעולם נטול חוטים והעובדה שאייפד ואייפון מחייבים חיבור למחשב לצורך הפעלה ראשונית וסינכרון קצת מקלקל להם את האוטופיה האלחוטית. בשבוע שעבר חשפה אפל בטעות אפשרות לעדכן מהאוויר את הישומים המותקנים באייפון או האייפד, אך לא נכתב דבר על סנכרון מידע ותוכן. בהתחשב בכך שמכשירי אנדרואיד מבצעים כיום גם סנכרון מוזיקה על גבי הרשת האלחוטית, קשה להבין מדוע אפל מתעקשים על חיבור המכשירים הניידים למחשב השולחני.

 

איפה החומרה והאם יש החמרה?

לא סביר שאפל תציג השנה את להיט הפלא הבא בעולם המובייל, אלא יותר הגיוני שסטיב ג'ובס יתמקד בדבריו בענן והשרותים הנלווים לו. החומרה החדשה היחידה שאנו עשויים לראות היא הגירסה המשודרגת למכשירי הגיבוי TimeCapsule, אבל מי שמחכה לאייפון הבא, צפוי על פי רוב הסימנים להתאכזב קשות.

 

שאלה נוספת וטכנולוגית פחות שעולה לקראת האירוע הערב נוגעת למצבו הבריאותי של סטיב ג'ובס עצמו, שנראה שיצא מעט מאור הזרקורים לאחר שתמונות הפפראצי של ג'ובס הכחוש נשכחו על ידי כולנו. ג'ובס צפוי לעלות על הבמה ולהציג את חידושי החברה, כרגיל, אך לא פחות מעניין מהענן התפוחי יהיה מצבו הבריאותי של ג'ובס, שמוקדם יותר השנה היו אלו שמיהרו לכתוב לו הספדים.

 

השקת האייפד 2
השקת האייפד 2 | צילום: Cnet