מאות חשבונות ג'ימייל נפרצו

גוגל מדווחת על התקפה סינית וגניבה של מאות חשבונות ג'ימייל. סין מכחישה ומלגלגת על ענקית האינטרנט: "תלונות גוגל חסרות בסיס"

גוגל
גוגל | צילום: רויטרס

חברת גוגל הודיעה אמש (ד') בבלוג החברה על כך שמערכות ההגנה של שרתי החברה זיהו תקיפה שמוצאה בג'ינאן שבסין וכן שנפרצו סיסמאותיהם של מאות חשבונות בהם חשבונות ג'ימייל של בכירים בממשל האמריקני, פעילים פוליטיים בסין, אנשי צבא ועוד.

 

לדברי גוגל, נראה שמטרתה העיקרית של הפריצה לחשבונות הללו היא מעקב אחר התכתבויות בחשבון. בין היתר, שונו בחשבונות אלה הגדרות העברה (forwarding) של הודעות וכן מתן סמכויות בחשבון לשינוי הגדרות בעתיד.

 

בהודעה בבלוג החברה נכתב שבנוסף להחזרת חשבונות אלו לבעליהם ועצירת המתקפה, הועברו הפרטים והמידע הנחוץ לרשויות הרלוונטיות. כמו כן, צויין והובהר שלא היתה השפעה על מערכות או שרתי גוגל, אלא רק על אותם מאות חשבונות ושלא מדובר בחולשת אבטחה בשרות הדואר האלקטרוני של החברה, ג'ימייל.

 

מעניין לציין שהודעה זו של גוגל מגיעה בסמוך להודאתה של סין בכך שזו מפעילה יחידת לוחמה מקוונת רשמית של הממשל שלדבריו מיועדת אך ורק למטרות הגנה.

תגובת סין: "האשמות שווא"

ממשלת סין מיהרה לפרסם את תגובתה והאשימה את גוגל בכך שזו שוב מתלוננת על תקיפות מצד סין ואינה מציגה ראיות שיתמכו בטענותיה.

 

בהודעה לעיתונות נרשם שטענותיה החוזרות ונשנות מצד גוגל על תקיפות פוליטיות לכאורה מצד סין מהוות מכשול ממשי בשיתוף פעולה בינלאומי ויצירת אמון בין מפעילי השרותים באינטרנט.

 

המסר של הממשל הסיני בתגובה לגוגל כתוב בלשון מלגלגת שמציגה את גוגל כסכסנית פוליטית ותו לא. כמו כן, מואשמת גוגל בכך שהיא בוחרת להיות שופט-אינטרנט בזמן היותה חברה עסקית לכל דבר שעניינה העיקרי הוא רווח כספי.