זהירות! נוזקה חדשה לאנדרואיד

לדברי חברת האבטחה לוקאאוט, כבר נפגעו עשרות אלפי מכשירים בעולם. כך תגנו על שלכם

הדמות המייצגת את גוגל אנדרואיד
הדמות המייצגת את גוגל אנדרואיד | צילום: Public Domain

חברת האבטחה Lookout מתריעה על גירסה חדשה של הנוזקה AndroidDream שמשתוללת כעת בעולם ועל פי הדיווחים נפגעו בין 30 ל-120 אלף מכשירים.

 

לדברי Lookout, בניגוד לגירסאות הקודמות, הנוזקה החדשה לא דורשת פעולה של המשתמש להפעלתה, אלא מספיקה שיחה נכנסת בשביל שהנוזקה תתחיל לפעול. נכון להיום, פעולת הנוזקה היא בעיקר הפרת פרטיות המשתמש ושליחת מידע אישי שלו ליוצרי הנוזקה.

 

אופן ההפצה של הנוזקה הופך את כל משתמשי אנדרואיד לקורבנות פוטנציאליים. הנוזקה מוטמעת בישומים המוצעים בשוק הישומים של אנדרואיד (שהישומים בו, כידוע, אינם עוברים בדיקה של גוגל טרם פרסומם לקהל הרחב) שמיוצרים בעצם מישומים קיימים אליהם הוסף רכיב הנוזקה.

 

באתר Lookout מתפרסמת רשימה מתעדכנת של הישומים הזדוניים ונכון לזמן כתיבת שורות אלה, מדובר בישומים של המפתחים הבאים: Magic Photo Studio, Mango Studio, E.T. Tean, BeeGoo, DroidPlus, ו-GluMobi.

 

איך מתגוננים?

בעת התקנה של ישומים, גם אם אלו ישומים משוק האפליקציות הרשמי של גוגל, יש לשים לב לשם המפתח, הציון של הישום ואילו שרותים הוא מבקש לגשת אליהם בעת ההתקנה. חברת Lookout ממליצים גם, כמובן, להתקין את ישום האבטחה מבית החברה למכשירי אנדרואיד שמופץ חינם וסורק לנוזקות ווירוסים כל ישום שמותקן במכשיר.