מיקרוסופט מרוויחה ממכירות אנדרואיד

הסכם בין ענקית התוכנה ויצרנית הסלולר HTC מכניס לכיס של מיקרוסופט כ-5 דולרים על כל מכשיר אנדרואיד שמוכרת HTC

windows phone 7
Windows Phone 7 | צילום: יח"צ, עיבוד תמונה

כמה שזה נשמע אירוני, מיקרוסופט מרוויחה בפועל יותר ממערכת ההפעלה של גוגל אנדרואיד מאשר ממערכת ההפעלה הסלולרית שלה, Windows Phone 7. כך, לפחות, טוען אנליסט סיטיבנק וולטר פריצ'ארד, שלדבריו 5 דולרים מכל רכישה של מכשיר HTC עם מערכת אנדרואיד, הולכים לכיס של מיקרוסופט.  

הסיבה לתגמולים הגבוהים היא, על פי ההנחות, הסכם רישוי הפטנטים שחתמו HTC ומיקרוסופט באפריל שעבר, בו הסכימה HTC לשלם את הפרמיום הגבוה גם על מכשירים שאינם כוללים טכנולוגיות של מיקרוסופט לכאורה. הסיבה לכך היא שלפני חתימת ההסכם, האשימה מיקרוסופט את HTC באינספור הפרות פטנטים של מיקרוסופט במוצרי הסלולר של החברה.

 

בחברת האנליסטים אסימקו טוענים ש-HTC מכרה בסביבות 30 מיליון יחידות של מכשירי אנדרואיד, מה שמתרגם ל-150 מיליון דולר עבור מיקרוסופט.

 

HTC: יצאו בזול

לדברי פריצ'ארד, חברת HTC "יצאה יחסית בזול". לדעתו, יצרניות הסלולר האחרות שנתבעות כעת על ידי מיקרוסופט על הפרת פטנטים צפויות לעמוד בפני דרישה לשלם בין 7.5 ו-12.5 דולרים על כל יחידה נמכרת של מכשיר אנדרואיד. אם מיקרוסופט תצליח, הכנסותיה ממערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד ימשיכו לעלות על אלו ממכירות מכשירי Windows Phone 7, שלמרות היכולות החדשות המובטחות בגירסת התוכנה המעודכת, עדיין מדשדשים במכירות.