פריצה לשרתי הונדה חשפה פרטים של אלפי לקוחות

לדברי החברה, מדובר בלקוחות שנרשמו ב-2009 לשרות myHonda

הונדה מרכז מחקר ופיתוח טוצ'יגי יפן
הונדה מרכז מחקר ופיתוח טוצ'יגי יפן | צילום: יצרן

נציגות חברת הונדה בקנדה שלחה הודעה לכ-280,000 במדינה על כך שפריצה לשרתי הרשת של הארגון גרמה לגניבה של פרטיהם על ידי האקרים לא ידועים. כך מדווח אתר ComputerWorld.

 

לדברי החברה, מדובר בפריצה שאירעה בחודש פברואר השנה, אך רק כעת החלה הונדה ליידע את הלקוחות שפרטיהם דלפו. הפרטים שנגנבו כוללים שמות, מספרי רישוי, כתובות ובחלק קטן מהמקרים מספר הלקוח בשרות המוסכים של הונדה בקנדה. בחברה טוענים שאין סכנה ללקוחות משום שהפורצים לא הצליחו לשים את ידיהם על מידע רגיש של לקוחות כמו מספרי תעודת זהות, מספרי טלפון או אמצעי תשלום.

 

הפריצה אירעה בשרת בו יכלו להירשם בעלי רכבים לקבלת שרות ומידע - myHonda ו-myAcura. בחברה טוענים גם שהסיבה לעיכוב בהודעה ללקוחות היא ניסיון החברה להבין את גודל וחומרת הפריצה טרם מסירת המידע ללקוחות.

 

בהונדה הסירו את השרות שנפגע מהרשת ומסרו שהחברה מחזקת את אבטחת השרתים שלה בשביל למנוע מקרים דומים בעתיד. כמו כן, גם בהודעות שנשלחו ללקוחות וגם בהודעה לעיתונות בנושא, הונדה ממליצה ללקוחותיה בקנדה לפעול בזהירות ולבדוק לעומק הודעות דואר אלקטרוני שאלו עשויים לקבל בנוגע לרכבם והמנוי שלהם באתר הונדה. הפחד העיקרי של החברה ושל הלקוחות הוא שהמידע שנגנב ישמש למטרות דיוג (פישינג) בשביל לקבל מידע שימושי יותר של לקוחות, כמו מספרי כרטיס אשראי ופרטי זיהוי אחרים.