מלחמת הארנק הסלולרי יוצאת לדרך

גוגל משיקה את השרות ומציעה 10 דולרים לכל מי שיתנסה בו וחברת ויזה לא מחכה ומזכירה שגם לה יש שרות תשלומים סלולרי פעיל

הארנק הדיגיטלי של גוגל
הארנק הדיגיטלי של גוגל | צילום: יח"צ

חברת גוגל הודיעה אמש (ה') בבלוג החברה על השקת שרות התשלומים הסלולרי של החברה, יחד עם שרות הטבות וקופונים מבוסס מיקום.

השרות, שנמצא כעת בשלבי בדיקה בלבד, מוצע בשיתוף עם בנק סיטי ומאסטרקארד האמריקניות ונתמך בבתי עסק שמשתתפים בניסוי השרות ובמכשירי נקסוס S בלבד. בגוגל מקווים להביא את השרות גם למכשירים נוספים בעלי שבב NFC (תקשורת בטווח קצר - near field communication) וכן להרחיב את השרות לכלול מוצרים נוספים כמו כרטיסי עליה למטוס, כרטיסי מועדון לצבירת נקודות וקבלת הטבות ועוד.

 

עם השקת השרות בתקופתו הניסיונית, הוא יפעל באמצעות כרטיסי אשראי בתשלום מראש בשם Gcard, ויעבוד רק בניו-יורק וסן-פרנסיסקו. בגוגל הבטיחו במסיבת העיתונאים שנערכה אמש שהשרות יגיע גם לשאר ערי ארצות הברית בחודשים הקרובים.

 

שרות התשלומים של גוגל יציע גם הטבות מבוססות מיקום ושלוקחות בחשבון הרגלי קניה. בנוסף, בסתיו הקרוב יוכל ישום הארנק לשמור חשבוניות מה שעשוי בעתיד לחסל את פתקיות החשבון המודפסות בעת רכישה ולהציל לא מעט עצים.

 

אתר Read Write Web מציין שבמטרה לעודד משתמשים לבדוק את השרות מציעה גוגל 10 דולרים מתנה להתנסות.

 

ויזה: גם אנחנו פה!

בניסיון לרכב על הבאז התקשורתי של השקתו הניסיונית של שרות התשלומים של גוגל, הגיבה חברת האשראי ויזה בפוסט בבלוג החברה שמזכיר: אנחנו מזמן מציעים שרות תשלומים סלולרי ועובדים על תכנית תשלומי NFC משלנו.

 

השרות של ויזה, המכונה payWave פעיל כבר ב-300,000 בתי עסק בעולם אך למרבה הצער לא תפס בקרב הצרכנים. בוויזה מבטיחים להשיק ארנק דיגיטלי מבוסס NFC בארצות הברית בסתיו הקרוב, אך קשה לראות איך זו תצליח לעלות השקת שרות ה-NFC של גוגל בלי שותף גדול, אולי מתחרה של גוגל כמו אפל או מיקרוסופט שיטמיעו במכשיריהם את השרות בדומה למה שעשתה מאסטרקארד עם גוגל.

 

הארנק הסלולרי של ויזה
הארנק הסלולרי של ויזה | צילום: צילום מסך

לזרוק את האשראי?

אל תמהרו לגזור את האשראי ולהחליף את הארנק בסמארטפון. בישראל נושא התשלומים הסלולריים הינו בחיתוליו ועל שרות מבוסס NFC כלל אין מה לדבר. אמנם, לדעת אנשי גוגל, ב-2014 יהיו יותר ממחצית מהסלולרים בעולם בעלי יכולות NFC, אך עד אז עומד בפני גוגל, ויזה ושאר החומדים את שוק התשלומים הניידים אתגר גדול: איך גורמים לצרכן לשנות הרגלי תשלום שפיתחו בו המוסדות הפיננסיים לאורך עשורים?