אסירים בסין מועבדים בפרך במשחקי מחשב

ביום כורים במכרות ובלילות נלחמים במפלצות וירטואלית עבור זהב במשחקי MMO

טיטאן מהרחבה ל-World of Warcraft
טיטאן מהרחבה ל World Of Warcraft | צילום: יח"צ

אסירים במחנה העבודה ג'יקסי (Jixi) שבצפון-מזרח סין עובדים שעות ארוכות בעבודות כפיה שכוללות בין היתר כריית פחם במכרות פתוחים אך בלילות אלו עובדים בכריה של זהב וירטואלי במשחק World of Warcraft שסוהרי המקום הופכים לכסף אמיתי. כך מדווח הגארדיאן הבריטי.

אחד האסירים לשעבר במחנה שהתראיין בגארדיאן סיפר שלאחר שעות העבודה במכרה, אילצו הסוהרים מאות מהאסירים לשחק ב-WoW בשביל לצבור כסף וירטואלי שהסוהרים מכרו ברווח שבוודאי עלה על זה שקיבל המחנה עבור הפחם שכרו האסירים.

 

לדברי האסיר לשעבר, שריצה עונש בן שלוש שנים על "פניה לא חוקית" לממשל בנוגע לשחיתות בממשל המקומי באזורו, הוא עדיין זוכר את התנאים הקשים במחנה העבודה הידוע. בנוסף לכריית פחם ומשחקי WoW, נאלצו האסירים לגלף מקלות אכילה מעץ עד שידיהם דיממו ולתפור כיסויי מושבים לרכבים עבור יפן ודרום קוריאה.

 

"היינו משחקים עד שלא יכולנו לראות בעיניים," סיפר האסיר לשעבר. הוא והאסירים האחרים זכו לעונשים גופניים קשים אם לא עמדו במכסה היומית של זהב שהיו צריכים להכניס לחשבונות המשתמש שנוצרו עבורם כשהסכום היומי נע סביב 500 ליש"ט.

נושא "כריית הזהב" הווירטואלית מהווה אתגר כלכלי וחוקי למדינות רבות. הכוונה היא למשחק מונוטוני בו מבצעת הדמות מטלות שכל מטרתן היא צבירת זהב וירטואלי הנחוץ להתקדמות ורכישה של אביזרים וירטואליים. שחקנים רבים בעולם מוכנים לשלם כסף אמיתי עבור המטבע הווירטואלי, וגיימרים רבים בסין מנצלים זאת.

 

על פי ההערכות, כ-80 אחוזים מפועלי "כריית הזהב" הווירטואלית נמצאים בסין. בהתחשב בכך שמדובר באוכלוסיה הגדולה בעולם גם מבחינת מספר הגולשים, לא מן הנמנע שמדובר בכ-100,000 כורים פעילים שמשחקים ב-Wow לצרכי רווח. קשה לומר כמה מאלו עושים זאת מרצונם החופשי וכמה מועסקים בתת-תנאים בשכר מגוכח או נאלצים זאת כחלק מעונש מאסר ועבודות בכפיה. השחקנים שרוכשים את "זהב הדמים", כביכול, אמנם מרגישים רע עם מקור המטבע הווירטואלי שרכשו, אבל זה חוסך להם זמן רב במשחק.