חלונות 8 לא תצא ב-2012

מיקרוסופט חוזרת בה מהצהרת באלמר למפתחים על כך שחלונות הבאה תהיה חלונות 8 ותשוחרר בשנה הבאה

סטיב באלמר
סטיב באלמר | צילום: GettyImages/אימג'בנק

חברת מיקרוסופט שחררה הודעה בה נאמר שדבריו של מנכ"ל החברה, סטיב באלמר, בנוגע למערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, שנאמרו ביום שני האחרון בכנס מפתחים ביפן, אינם מדוייקים והחברה טרם שחררה מידע על שם או זמן ההשקה המתוכנן של מערכת ההפעלה הבאה. כך מדווח אתר Info World.

 

על פי תמליל דבריו של באלמר, שפורסם באתר Computer World, אמר המנכ"ל: "בעודנו מצפים לדור הבא של מערכות מבוססות חלונות, שיצאו בשנה הבאה, יש עוד הרבה בדרך. במהלך השנה הנוכחית, צפו לשמוע עוד הרבה על חלונות 8: טאבלטים, סלייטים ומחשבים אישיים וגם מספר תצורות."

 

למרות שמירב האנליסטים מסכימים ששמה של מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט יהיה חלונות 8, במיקרוסופט ממשיכים לטעון שאינם מפרסמים פרטים על המערכת וגם עם חלונות 7, שמה הסופי נקבע רק שבועות לפני שזו הושקה.

 

חלונות 8 - צילום מסך מההתקנה
חלונות 8 - צילום מסך מההתקנה | צילום: winreview.ru

מיקרוסופט: "סתמו, כולם"

גם דבריו של מנהל קבוצת התוכנה והשרותים של אינטל, רנה ג'יימס, אודות מספר הגירסאות של מערכת ההפעלה הבאה שצפויות להתאים גם למעבדים חלשים או מיושנים, נדחו על ידי מיקרוסופט בטענה שאלה "אינן מדוייקים עובדתית ולמרבה הצער מטעים".

 

התחושה המתקבלת היא שמיקרוסופט רוצה שנדע שזו עובדת על חלונות 8, ואף מספקת פה ושם הצצות אל מאחורי הקלעים, אך עם זאת, משתדלת החברה לשמור על מעטה סודיות מסויים על המוצר אותו מפתחת.

 

אם אכן מדובר במערכת הפעלה מרובת-גירסאות שתתאים גם למחשבי לוח חלשי מעבד ובעלי ממשק מגע בלבד, אז על מיקרוסופט להשקיע רבות בהתאמתה לחומרה השונה ולצד זאת בהטמעת תמיכה גם בתוכנות ישנות יותר ממערכות הפעלה קודמות. לא מן הנמנע שדווקא הניסיון של מיקרוסופט לפרוץ לשוק מערכות ההפעלה למחשבי לוח (אחרי שגוגל ואפל ביססו את עצמן כשולטות בו) יגרום לעיכוב בהשקת המערכת או לחילופין, לפיצול ההשקה לחומרת PC וחומרה ניידת בנפרד.