רוצים לעבוד בגוגל? המנכ"ל לשעבר נותן לכם טיפים

אריק שמידט מספר על אסטרטגיית כוח האדם של חברת הענק

אריק שמידט (שמאל), לארי פייג' וסרגיי ברין באחת ממכוניות-גוגל האוטומטיות
אריק שמידט (שמאל), לארי פייג' וסרגיי ברין באחת ממכוניות גוגל האוטומטיות | צילום: גוגל

הדיווחים על תנאי התעסוקה המפנקים בענקית האינטרנט גוגל, גרמו לרבים לרצות ולהתגייס לעבודה בארגון. עם זאת, ידוע שגוגל בררנית מאוד בגיוס העובדים ומעבירה את המועמדים מבחנים רבים וקשים.

באמצע חודש מרץ התארח מנכ"לה לשעבר של גוגל, אריק שמידט, בכנס של חברת McKinsey וסיפר מעט על אסטרטגיית כוח האדם של החברה ועל תהליכי הגיוס שלה. אתר GigaOM פירט את ארבעת הטיפים של שמידט לאלו מכם שמעוניינים לעבוד בגוגל.

 

היו יוצאי דופן, כמובן

 

החברה דואגת לתבל את ראיונות העבודה במני חידות ושאלות מכשילות שדורשות מהמועמד חשיבה מקורית. שמידט אומר: "אנחנו חסרי רחמים ומשקיעים זמן רב בדרישות האקדמיות, אינטלגנציה, יצירתיות, תשוקה ומחוייבות. מה שמדאיג אותי בספרי ניהול שזה שהם כולם מדברים על הדברים הללו, אך לא עושים אותם.

 

עשו את הקטע שלכם

שמידט מאמין שהעובדים הטובים ביותר הם אלו שאין צורך לנהל. "אנחנו מאמינים שצריך לתת לאנשים לעשות את מה שהם עושים ולסייע להם בכך," אומר שמידט. "התחושה שמתקבלת היא שגוגל היא חברה שלא מנוהלת, מה שנכון - אנחנו לא מנהלים את החברה כמו שזו מנהלת את עצמה במעין מערכת דמויית-בורג (א.ב.: גזע סייבורגים מסדרת מסע בין כוכבים החולק תודעה אחת) שנעה קדימה".

 

משרדי גוגל בתל אביב
משרדי גוגל בתל אביב | צילום: רויטרס

לא חייבים להיות מקסימים

שמידט הדגיש את החשיבות שבמציאת האנשים הנכונים, אך ציין שהם לא תמיד בעלי אישיות מלבבת. "תיאלצו להתמודד עם אנשים די מוזרים," אמר שמידט. "לא כל אחד מהאנשים המבריקים האלה הוא שחקן צוות, אבל גם אם לאנשים קשה עם הנוכחות שלהם, היא חשובה."

 

אהבה לראיונות

על פי הדיווחים, החברה היתה מביאה למשרדיה את המועמדים מספר רב מאוד של פעמים, לעתים 16 ראיונות יכלו להסתיים בסירוב. שמידט אמר שבגוגל משפרים את התהליך, ומקווים לקצר את התהליך לחמישה ראיונות בלבד.

 

מנכ
מנכ"ל גוגל, אריק שמידט | צילום: יח"צ