SETI מפסיקה את החיפוש אחר חייזרים

עקב קשיים בתקצוב הפרויקט, הופסקה הפעלת צלחות הקליטה שסקרו את החלל בחיפוש אחר חיים תבוניים

חייזרים
חייזרים | צילום: GettyImages/אימג'בנק

פרויקט חיפוש החיים התבונתיים בחלל, SETI, הוקפא וטלסקופי הרדיו הענקיים שמוקמו לא רחוק מסן-פרנסיסקו בקליפורניה כובו ב-15 באפריל. כך נכתב במכתב לתורמים שנשלח בשבוע שעבר מטעם הארגון. כך מדווח אתר Mercury News.

 

מערך הטלסקופים המתוחכם של פרוייקט SETI (שמשמעותו Search for Extra-Terestrial Intelligence) הופעל ב-2007 לאחר ששותף בהקמת חברת מיקרוסופט, פול אלן, תרם 50 מיליון דולר להקמת המערך, בו נמצאים 40 טלסקופים שיחפשו חיים תבונתיים ביקום.

 

עלויות ההפעלה של המערך הן כ-3 מיליון דולרים בשנה, אך קשיי התקציב של מדינת קליפורניה והקרן הלאומית למדע, הביאו למצב בו לא ניתן להמשיך את פעילות המערך ולתקצב את הפרויקט. במכתב שנשלח כאמור לתורמים (וניתן לקרוא במלואו באתר של SETI) כתב מנכ"ל הפרויקט, טום פירסון, שיש כוונה לנסות ולהשיג את התקצוב בדרכים אחרות לרבות הפעלת מערך הטלסקופים בשרות חיל האויר האמריקני לצורך מעקב אחרי פסולת חלל.

 

חייזרים
חייזרים

לדברי המדען בראשי של פרויקט SETI, סת' שוסטק, מדובר בתזמון רע במיוחד להפסקת המימון בגלל שדווקא כעת החלו במערך לסרוק את הפלנטות שגילה טלסקופ החלל קפלר, שאלפים מהן עשויות להיות בעלות התנאים הדרושים לקיום חיים על פני השטח.

 

באתר SETI ממשיכה הקריאה לתורמים למען הפעלתה מחדש של המערכת. "אם כל אחד (מהאמריקנים) תרם רק 3 סנט... היינו יכולים לגלות אם יש לנו חברים ביקום," הוסיף שוסטק.

 

פרויקט SETI הוא מושג מוכר בקרב גיקים, שמזה שנים ארוכות תורמים את מחזורי המעבד של המחשב שלהם לפרויקט לצורך פירוש ועיבוד האותות המתקבלים מהחלל באמצעות מערך הטלסקופים.