חדשים בפייסבוק: כפתור Send, אבטחת קבוצות ועוד

הרשת החברתית הגדולה הכריזה על שורה של חידושים, בהם כפתור שיתוף חדש, ותוכנית להתחרות בזירת הקופונים המקומיים

Facebook Deals
Facebook Deals | צילום: צילום מסך

הרשת החברתית פייסבוק הודיעה אמש (ב') על מספר עדכונים ותוספות לאתר ולרשת עצמה. בין היתר, שופרו הגדרות האבטחה בישום הקבוצות והטמעה של ישום השאלות (Facebook Questions) עם הקבוצות והוסף כפתור Send (שלח), מעין Share (שתף) עם יכולת לשלוח את הקישור בדואר אלקטרוני, כהודעה ברשת פייסבוק או פרסום ללוח הקבוצה.

 

בנוסף, בניסיון להתחרות בגרופון המצליחה בשוק ההנחות המקומיות והקופונים, פייסבוק משיקה שרות קופונים משלה במספר ערים בארצות הברית.

 

שלח - הלייק הבררן

כפתור השליחה החדש (Send באנגלית) קרוב באופן פעולתו לכפתור הלייק, אבל בעוד הלייק מפרסם את הקישור או התוכן לכלל חבריכם ברשת החברתית, "שלח" מאפשר שליחה לחברים מסויימים, לכתובות דואר אלקטרוני וגם לוחות של קבוצות פייסבוק בהן יש לכם הרשאות פרסום.

 

עם השקת הכפתור, הוא מוטמע בכ-50 אתרים וצפוי להוות כאב ראש לא קטן למנהלי אתרים ומעצביהם עם כפתור נוסף שיש להטמיע בעמודים, אך הוא אכן שימושי אם ברצונכם לשתף קישור במהירות ונוחות עם קבוצה מסויימת של אנשים או אדם ספציפי שאינו חבר בפייסבוק (כן, עוד קיימים סרבני פייסבוק בקרבנו).

 

Send - אח של לייק, בן-דוד של שתף
Send - אח של לייק, בן-דוד של שתף | צילום: צילום מסך

עדכוני קבוצות

ישום הקבוצות של פייסבוק, שזכה לעדכון מאסיבי בחודש אוקטובר האחרון מתחדש כעת עם יכולות חדשות כמו גלריית תמונות קבוצתית החבויה משאר גולשי האינטרנט והרשת החברתית ומוצגת לחברים בלבד גם אם מתוייגים בה אנשים מחוץ לקבוצה.

 

התוספת השניה לקבוצות היא הטמעת ישום השאלות, Facebook Questions, בקבוצות. כעת יוכלו חברים בקבוצה לשאול שאלות שישארו פרטיות לחבריה בלבד.

 

העדכון המשמעותי ביותר וזה ההופך את הקבוצות לשימושיות הרבה יותר הוא הגדרות אבטחה שיאפשרו רק למנהלי הקבוצה לאשר חברים חדשים ועוד. עד כה, כל חבר בקבוצה יכל להזמין חברים נוספים אליה וכעת יוכל מנהל הקבוצה להגביל אפשרות זו.

 

לטענת פייסבוק, יש ברשת החברתית כ-50 מיליון קבוצות ורובן פעילות. לא מן הנמנע שכפתור השליחה יגדיל את השימוש בישום הקבוצות וגם יקדם את האג'נדה של פייסבוק להחליף את השימוש בדואר אלקטרוני בהודעות ופרסומים ברשת החברתית.

 

פייסבוק נכנסת לשוק הקופונים

הצלחתה המסחררת של חברת גרופון האמריקאית (שרכשה גם את גרופון הישראלית הפועלת בארץ) במכירה של הנחות לטיפולי ספא, מסעדות ופעילויות פנאי, הובילה את פייסבוק להכריז במרץ האחרון על כוונתה להשיק שרות עסקאות (Facebook Deals) שיפעל באופן דומה ויציע הנחות ללקוחות לפי אזור.

 

היום (ג') הושק השרות במספר ערים בארצות הברית (אטלנטה, אוסטין, דאלאס, סן-דיאגו וסן-פרנסיסקו) ולדברי פייסבוק הוא צפוי להגיע גם לערים ומדינות נוספות בעתיד. כבר עתה ניתן להירשם לשרות ללא תלות במיקומכם, אך האפשרות תופיע בעמוד הבית שלכם רק כאשר (ואם) יגיע השרות לישראל.

 

המשתתפים בערים בנבחרו לניסוי השרות יוכלו לבחור לקבל עדכונים בדואר האלקטרוני או על ידי לחיצה על צלמית ייחודית שתוסף לתפריט. בנוסף, אם חבריכם רכשו קופון כלשהו או עשו לייק להטבה, סביר שזו תופיע בפיד שלכם.

 

Facebook Deals
Facebook Deals | צילום: צילום מסך