אפל מדווחת על מכירות שיא בחודש מרץ 2011

חברת אפל הכתה את תחזיות השוק ורשמה עליה חדשה ברווחים, בין השאר זכות מכירות טובות מהצפוי של מכשיר האייפון והאייפד

אייפד 2
אייפד 2 | צילום: יח"צ

 

חברת אפל הכריזה אמש על רווחיה ברבעון השני של השנה, ודיווחה על מכירות שיא של מוצריה. בין היתר דיווחה החברה כי מכירות האייפון צמחו ב-113 אחוזים.

 

הכנסות החברה עמדו על 24.67 מיליארד דולר, והרווח הנקי על 5.99 מיליארד דולר. זאת בהשוואה לרווח נקי של 3.07 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. מכירות החברה מחוץ לארה"ב תפסו נתח של 59 אחוזים ממכירות החברה.

 

על פי דיווחיה של אפל, החברה מכרה 3.76 מיליון מחשבי מקינטוש במהלך הרבעון - עליה של 28 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל בשנה שעברה. עוד מכרה החברה 18.65 מיליון מכשירי אייפון, 9.02 מיליון מכשירי אייפוד ו-4.69 מכשירי אייפד, מחשב הלוח של החברה.

 

מכירות האייפד ואייפד 2, כפי שעולות מן הדו"ח, משקפות מכירות נמוכות מן הצפוי - לפני כן העריכו מומחים כי החברה תמכור שישה מיליון מחשבי לוח. אלא שהמכירות הנמוכות עשויות לנבוע,  בין השאר, מרעידת האדמה ביפן והצונאמי שפרקד את המדינה - ופגע במספר מפעלים שמייצרים שבבים וחלקים נוספים עבור המכשיר. מחסור זה גרם לכך שמכירות המכשיר לא עמדו בביקושים וזמן ההמתנה למכשיר עומד על כחודש. עם זאת, כבר עתה האייפד של אפל חולש על 80% מנתח השוק של הטאבלטים כיום. המתחרות העיקריות של אפל בשוק זה הן מוטורולה, יצרנית מוטורולה Xoom, וסמסונג, המחזיקה בסדרת סמסונג גלאקסי טאב. אנליסטים מעריכים כי בטווח הרחוק, מתחרותיה של אפל לא יפגמו בביקוש הרב לאייפד.

 

"עם עליה כזו במכירות וברווחיות אנו יורים בכל התותחים", אמר סטיב ג'ובס, מנכ"ל החברה. "נמשיך להיות חדשניים בכל החזיתות במהלך החודשים שנותרו עד סוף השנה", הוא הוסיף. עוד הודיעה החברה כי ברבעון השלישי של השנה היא צופה שהכנסותיה יעמדו על 23 מיליארד דולר.

 

בתשובה לשאלות עיתונאים, אפל לא התחמקה מהתייחסות לחופשת המחלה שנטל לעצמו המנכ"ל סטיב ג'ובס, ומסרה כי הוא עודנו עובר טיפולים, אך מבקר בקביעות במשרדי החברה. עוד מקווה החברה כי הוא ישוב לעבודתו השוטפת ברגע שיוכל. כזכור, סטיב ג'ובס נטל חופשת מחלה - שלישית במספר - ללא ציון תאריך חזרה, עקב מחלת הסרטן ממנה הוא סובל.

 

כתוצאה מההכרזה על רווחי החברה, עלתה המניה של אפל בשלושה אחוזים.