פלייבוק של RIM: בחנויות בארה"ב

מחשב הלוח של RIM, יצרנית הבלאקברי, מגיע לחנויות בארצות הברית וקנדה. רשמים ראשונים: איפה ישומי המשרד?

תאור
תאור | צילום: צילומסך מתוך Youtube

פלייבוק (Playbook) מחשב הלוח של RIM הקנדית, יצרנית מכשירי הבלאקברי, החל להימכר אתמול (ג') בחנויות ברחבי ארצות הברית וקנדה. המכשיר, שנמכר נכון לכעת בתצורת Wi-Fi נטולת סלולר בלבד, זוכה עד כה לביקורות פחות מפושרות, בעיקר משום שהטאבלט אינו מצוייד בישומי דואר אלקטרוני ויומן יעודיים.

 

מתחרה לאייפד 2? לא ממש

מכשירי פלייבוק מצויידים במסכי מגע ברזולוציית 1024x600 וגודל 7 אינץ' בלבד, מעבדים בעלי ליבה כפולה מסוג Cortex A9 ולא פחות בגיגה זיכרון. המכשירים, שמשווקים כיום כאמור עם קישוריות אלחוטית בלבד מגיעים עם שטח אחסון מובנה של 16, 32 או 64 גיגה במחירים 499 דולרים, 599 ו-699 דולרים בהתאמה.

 

בעוד חומרת המכשיר המשובחת זיכתה אותו בציונים גבוהים יחסית בביצועים, החוסר בישומי משרד מובנים גרם, כאמור, להפתעה בקרב חובבי RIM. בניו-יורק טיימס אף ציינו שאולי הגיעה עונת הסקי בגהנום אם RIM משחררת מוצר שחסר יכולות קבלת ושליחת דואר אלקטרוני.

 

מעט מדי, מאוחר מדי?

הטאבלט של RIM היה צפוי להגיע לשוק האמריקני עוד ברבעון הראשון של 2011, אך ההשקה התעכבה, על פי הדיווחים, עקב מחסור במסכי מגע שאפל דאגה לקנות מבעוד מועד עבור מכשירי אייפד 2. בניגוד להתרגשות הרבה סביב השקת אייפד 2 של אפל, תחילת המכירה של פלייבוק לא הוציאה מבתיהם חובבי בלאקברי שירוצו ויקנו את הצעצוע החדש. על פי הדיווח של סוכנות רויטרס, גם המכירה המוקדמת בחצות הליל שתוכננה ב-Staples בקנדה, בוטלה מחוסר הענות.

 

פלייבוק מוצע נכון לכעת בכ-20,000 חנויות ברחבי צפון אמריקה, ולמרות החששות, האנליסטים מצפים שהחברה תמכור כשלושה מיליון יחידות ב-2011. לצורך השוואה, המספר המשוער למכירות מכשירי אייפד 2 של אפל הוא כ-60 מיליון יחידות.