מיקרוסופט מציגה את כלי הפיתוח לחלונות עבור טכנולוגיית קינקט

כלי הפיתוח יגיעו לידי המפתחים השנה ויאפשרו ממשק תנועה למחשב האישי

קינקט
קינקט | צילום: רויטרס

חברת מיקרוסופט הציגה אתמול (ד') באירוע MIX המתקיים בלאס-וגאס את ערכת כלי הפיתוח (SDK) עבור טכנולוגיית קינקט למערכת ההפעלה חלונות. כלי הפיתוח צפויים להגיע לידי המפתחים עוד באביב הנוכחי, לדברי מיקרוסופט, והמטרה היא לבנות קהילה של חוקרים ומפתחים שתיצור מוצרי תוכנה וישומים לטכנולוגיית ממשק התנועה ששימשה עד כה בעיקר כבקר משחקים לקונסולת Xbox.

 

כשמיקרוסופט השיקה את בקר המשחק מבוסס התנועה, קינקט, בנובמבר 2010, מפתחי הטכנולוגיה כנראה לא צפו את המעורבות של קהילת המפתחים והתעניינותם במוצר. כבר עם ההשקה, החלו להופיע "האקים" של חיישן הקינקט שאיפשרו לאנשים להשתמש בו בין היתר כבקר משחק למחשב האישי, ככלי נגינה ועוד.

 

ערכת כלי הפיתוח תאפשר מעקב אחר מיקום עצמות השלד של משתמש אחד או שניים באמצעות מצלמת הקינקט וגם מערכת צליל משוכללת המנצלת את ארבעת המיקרופונים של הקינקט וטכנולוגיית ביטול הרעש לקבלת צליל נקי יותר. מערכת הקלט הקולי של הקינקט מסוגלת לזהות את מקור הצליל וגם לפרש את הפקודות הקוליות.

 

המערכת מצויידת ביכולת מדידת מרחקים וזיהוי המרווח שבין אובייקט למצלמת הקינקט.

 

נכון לכעת, מיקרוסופט תאפשר פיתוח עצמאי ופרטי של ישומי קינקט למחשב האישי, אך בעתיד היא צפויה גם לשווק רישיון עסקי לשימוש בטכנולוגיה לישומים שיימכרו לשווקים שונים ולא רק למשתמשים ביתיים.

 

באירוע MIX בו הוצגה חבילת כלי הפיתוח, הוצגו גם מספר ישומים מוכנים עבור קינקט על חלונות. בין היתר, הוצגה קורסא הנשלטת באמצעות תנועות גוף וכלי עזר ללקויי ראיה. ההדגמה המסקרנת והמרשימה ביותר היא ללא ספק זו של "הטלסקופ העולמי".