לארי פייג' לעובדי גוגל: אין חברתיות – אין בונוס

המנכ"ל החדש של גוגל מעלה את התחרות עם פייסבוק לראש סדר העדיפויות

לארי פייג'
לארי פייג' | צילום: רויטרס

לארי פייג' רק התיישב בכסא המנכ"ל של גוגל, וכבר ביצע מהלך שהעלה עליו את זעמם של עובדי החברה וגרם למבקריה להרים גבה.

במזכר שנשלח לכל עובדי החברה, פייג' פרסם צורת חישוב חדשה לבונוס השנתי של עובדי גוגל, לפיה גודל הבונוס יכול לעלות או לרדת בעד 25% - כתלות במידת ההצלחה של גוגל בתחום החברתי. השינוי יהיה רלוונטי לגבי כל עובדי גוגל - גם אלה שאין להם שום נגיעה לתחום הרשתות החברתיות.

 

בכך פייג' מבהיר שהתחרות עם פייסבוק נמצאת כעת בראש סדר העדיפויות של גוגל. עד כה הניסיונות של גוגל להתחרות עם פייסבוק בתחום החברתי כשלו כולם; "גוגל באזז" לא הצליח להמריא, ו"גוגל +1" שהושק החודש התקבל בסקפטיות.

 

המהלך הנוכחי של פייג' נועד אולי להיות תמריץ לעובדים, אבל נתפס כאיום. ComputerWorld מיהר להכריז על המהלך כ"הפאשלה הראשונה של לארי פייג'". הטענה היא שפייג' רוצה שעובדי החברה יפיצו את בשורת השירותים החברתיים שלה בין משפחותיהם וחבריהם - "שלחו ספאם לסבתא תמורת כסף", על פי הגדרת המגזין.

 

לארי פייג', אחד ממייסדי גוגל, מונה רשמית למנכ"ל החברה ב-4 באפריל, כשהוא מחליף את אריק שמידט. עוד במהלך השבוע הראשון לכהונתו כמנכ"ל גוגל, פייג' ערך ארגון מחדש בצמרת החברה וקידם שבעה בכירים לעמדת סגן נשיא, ומינה אותם לאחראיים על כמה ממוצרי החברה העיקריים.