פסיקה איטלקית: גוגל נושאת באחריות על השלמה אוטומטית

בית משפט באיטליה קבע שגוגל נושאת באחריות משפטית על השלמות החיפוש האוטומטי

גוגל
גוגל | צילום: רויטרס

<באנר חורימבה>

סטריפ חורים ברשת
סטריפ חורים ברשת | צילום: סטודיו nana10

בית משפט באיטליה קבע שגוגל נושאת באחריות משפטית על השלמות החיפוש האוטומטי (Google Suggest). המקרה המוזר הזה החל כאשר אדם, יזם וספק של שירותים חינוכיים, גיגל את עצמו ולא היה מרוצה מהמילים שעלו בהשלמה האוטומטית בגוגל בהקשר לשמו: "נוכל" (truffatore) ו"הונאה" (truffa). עורך הדין שייצג את התובע מספר על התביעה בבלוג האישי שלו. לדבריו, ההשלמות האוטומטיות שעלו בחיפוש שמו הסבו ללקוח פגיעה בשמו הטוב.

 

גוגל טענה כי אין לראות בה כנושאת אחריות משפטית על החיפושים משום שהיא אינה אלא ספקית של החיפוש ולא מייצרת את התכנים.

 

תאור
תאור | צילום: GettyImages

במקרים קודמים פסקו בתי משפט נגד התביעות אך כאן לראשונה קיבל בית המשפט את טענת התובע כי גוגל פגעה בשמו הטוב. בדיון בתביעה קודמת בצרפת קבע בית המשפט כי גוגל אינה נושאת באחריות להשלמות האוטומטיות משום שהיא אינה יוצרת את התכנים האלה אלא מציע הצעות לתוצאות עבור חיפושים חלופיים בהתבסס על חיפושים קודמים של גולשים.

 

הפסיקה של בית המשפט במילאנו פחות תמוהה מכפי שנראה בתחילה. מעניין לציין שבית המשפט ביסס את פסיקתו על העובדה שביסס התובע ולפיה גוגל ערכה בעבר את הצעות החיפוש בהקשר של הפרת זכויות יוצרים. כאשר גוגל נטלה על עצמה את תפקיד המסננת, עורכת הצעות החיפוש, היא למעשה חשפה עצמה לתביעות. בית המשפט רואה בפעילות זו הוכחה כי גוגל אחראית לתכנים המופיעים בתיבת ההשלמה האוטומטית. על כן, במקרה זה בית המשפט קבע כי גוגל אינה יכולה ליהנות מסייג חוף המבטחים שנקבעה בדירקטיבית הסחר האלקטרוני של האיחוד האירופי.

 

הפוסט פורסם במקור בבלוג חורים ברשת