מיקרוסופט וטויוטה רוצות את הרכב שלכם בענן

חתמו על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח מערכת ממוחשבת ברכב שתחובר לאינטרנט

שיתוף פעולה מיקרוסופט טויוטה - סטיב באלמר ואקיו טויודה
שיתוף פעולה מיקרוסופט טויוטה סטיב באלמר ואקיו טויודה | צילום: יח"צ

יצרנית הרכב היפאנית טויוטה וענקית התוכנה מיקרוסופט יצאו אמש (ד') בהכרזה משותפת על שיתוף פעולה אסטרטגי לפיתוח פלטפורמה לדור הבא של מוצרי טלמטיקה (מחשבים לשימוש ונוחות הנוסעים ברכב שכוללים גישה לשרותי GPS, ניהול אנרגיה, יכולות מולטימדיה ועוד) לרכבי החברה שיבוססו על טכנולוגיית הענן Azure מבית מיקרוסופט.

 

כחלק משיתוף הפעולה, ישקיעו שתי החברות כ-12 מיליון דולרים בחברת הבת של טויוטה, טויוטה שרותי מדיה, המספקת שרותי מידע דיגיטלי ללקוחות טויוטה. בחברות מקווים שמערכות הרכב הממוחשבות יוטמעו ברכבי הייבריד ורכבים חשמליים כבר ב-2012. עד 2015 מקווים בטויוטה להקים מערכת טלמטיקה עולמית שתספק שרותי מדיה ומידע דיגיטלי ללקוחות טויוטה בכל העולם.

 

מכונית שנוסעת על Windows

למיקרוסופט ניסיון לא מועט בתחום מערכות מידע לרכב, לרבות מכשירים מבוססי Windows Embedded Automotive ואחרים, כמו קומודו הישראלי.

 

המטרה של מיקרוסופט וטויוטה היא יצירה של פלטפורמה מקוונת אחידה לניהול משימות שונות ברכב ומחוצה לו, תוך חיבור למערכת חשמל חכמה ואופטימיזציה של ניצול הארנגיה ברכב. בין היתר, שרות ענן אחיד מסוג זה יאפשר לצרכן להתניע את הרכב באמצעות הסמארטפון ולהפעיל את המיזוג בבית בעודו בדרכו אליו מתוך המערכת שבמכונית. בנוסף, המערכת תוכל לטעון את סוללת הרכב החשמלי בשעות בהן רשת החשמל אינה עמוסה או בשעות שהאנרגיה זולה יותר.

 

כעת נותר לראות אם יצרניות רכב נוספות יחברו למיקרוסופט לצורך הטמעה של מערכת מחשוב דומות או שמא אנו עשויים לראות שחקניות חדשות נכנסות לתחום מחשבי הרכב והרכבים החכמים המחוברים לרשת דרך קבע.