הצצה לישום המוזיקה הנייד של גוגל

ישום מוזיקה שהופיע בגרסת המפתחים של שוק הישומים של אנדרואיד מגלה פרטים על השרות שיתחרה באייטיונז ובשרות המוזיקה החדש של אמזון

ישומים באנדרואיד
ישומים באנדרואיד | צילום: צילום מסך - Tech from 10

באופן מקרי (לטענתם) זכו כותבי אתר Tech from 10 לגישה לזמן מוגבל לחנות הישומים למכשירי אנדרואיד המיועדת למפתחים בלבד. גירסת החנות המשונה בה נתקלו במספר שיפורים, כמו אפשרות דירוג ישומים לפי התאמה לגיל וגם גירסאות ניסיוניות של מגוון ישומים לאנדרואיד לרבות ישום מוזיקה שמציג תמיכה באחסון קבצי האודיו בענן.

 

ישום המוזיקה של גוגל בחנות הישומים למפתחים
ישום המוזיקה של גוגל בחנות הישומים למפתחים | צילום: צילום מסך - Tech from 10

כולם רוצים נגן בענן

נגן המוזיקה שכותבי Tech from 10 כמובן הורידו והתקינו הוא בעל מספר גירסה 3.0 ודומה במראהו לנגן המוזיקה בגירסת 3.0 של אנדרואיד, חלת הדבש, כפי שזה מופיע במחשבי לוח כמו הזום של מוטורולה.

 

הנגן מצוייד בממשק בעל חלוניות קופצות ורקעים דינמיים, אך החלק המעניין ביותר הוא אפשרות סנכרון עם שרות Google Music Cloud, שטרם הוכרז אך רבים מצפים שיופיע בקרוב, במיוחד לאחר כניסתה המפתיעה של אמזון לשוק אחסון המדיה בענן.

 

משתמשים מתקדמים מיהרו לשמור את קבצי ההתקנה בהם נתקלו בשוק הישומים הניסיוני, ואת הנגן הלא-רשמתי תוכלו להוריד מאתר droid-life.com.

 

ישום המוזיקה של גוגל באנדרואיד
ישום המוזיקה של גוגל באנדרואיד | צילום: צילום מסך - Tech from 10

של מי המוזיקה הזו בכלל?

אחד הקשיים העומדים בפני גוגל ואפל בדרך להקמה של שרות אחסון והזרמת תכני אודיו הוא תגמולי זכויות היוצרים על השמעות אלה. הקושי הוא בקביעת התגמולים והעברתם לנמען הנכון, בהתחשב בכך שמקור המוזיקה הוא מחשב (או טלפון) המשתמש ולא תמיד ניתן לזהות את מקור היצירה. יתרה מכך, נשאלת השאלה האם על ספקית שטח האחסון לשלם תגמולים אם היצירות המאוחסנות בשרות נרכשו על ידי המשתמש כחוק והתגמולים עליהן שולמו לכאורה באופן מלא.

 

חברת אמזון העדיפה להתעלם באלגנטיות מדרישות חברות התקליטים ולא מן הנמנע שתגובה מצד אלו תגיע בקרוב. בגוגל כנראה לא מעוניינים לקחת סיכון ומעדיפים להמתין עם השקת השרות עד אשר תאמר המילה האחרונה מצד עורכי הדין והיועצים המשפטיים בעניין.