פייסבוק מנתקת משתמשים צעירים מדי

מדי יום, כ-20,000 ילדים מסולקים מהאתר, המקפיד על גיל מינימלי של 13 בקרב חברים ברשת

אישור אירוע בפייסבוק
אישור אירוע בפייסבוק | צילום: צילומסך

רשת פייסבוק מסירה מדי יום כ-20,000 חשבונות משתמשים השיכים לילדים המשקרים בנוגע לגילם. כך מדווח הגארדיאן האוסטרלי.

 

על פי נתוני מרכז המחקר פיו לחיים דיגיטליים בארצות הברית, כמחצית מבני ה-12 משתמשים בפייסבוק, על אף שזו דורשת גיל מינימלי של 13 לצורך הרשמה לאתר.

 

"יש אנשים שמשקרים, וישנתם משתמשים מתחת לגיל 13," אמר יועץ הפרטיות של פייסבוק, מוזל תומפסון בתשובה לשאילתא מצד הפרלמנט הפדרלי באוסטרליה. בעוד האתר מפעיל אמצעים טכנולוגיים ואחרים בשביל למנוע את גישתם לאתר של ילדים, לדברי תומפסון "המנגנון אינו מושלם".

 

צילום: GettyImages

ילדים ומידע פרטי

פייסבוק עדיין מנסה למצוא את הדרך הנכונה להתמודד עם מיליוני המשתמשים הצעירים ברשת תוך שמירה על פרטיותם והגנה עליהם.

 

בשנה שעברה שלחו מספר סנטורים בארצות הברית מכתב למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, בו הביעו דאגה בנוגע לזמינות ואיסוף מידע פרטי של משתמשים. הסנטור פראנקן החל החודש בקמפיין מודעות בקרב חבריו לקונגרס האמריקאי, תוך מיקוד בפרטיות משתמשים בגילאי 13-17 ברשת פייסבוק.

 

"מדיניות הפרטיות החדשה של אתר עשויה לסכן את פרטיות ובטיחות המשתמשים הצעירים באתר," טוען פראנקן. "תחת מדיניות הפרטיות הנוכחית, מיליוני המשתמשים הצעירים מגיל 18 יכולים לשתף מידע אישי בדיוק כמו מבוגרים.  המשתמשים הצעירים הללו הם הפגיעים ביותר לניצול מצד מטרידים ופדופילים ברשת ובפייסבוק ויש לדאוג שהצעירים לא יוכלו לשתף, אם ברצון או בטעות, מידע כמו מספרי טלפון וכתובות אישיות."