פיירפוקס 4 - עכשיו להורדה

הגירסה החדשה של הדפדפן הפופולרי יצאה, וכבר עוקפת במספר ההורדות את אקספלורר 9

תאור
תאור | צילום: צילומסך מתוך Youtube

פיירפוקס 4, המהדורה העדכנית של אחד הדפדפנים הפופולריים בעולם, שוחררה אתמול להורדה בגירסה סופית. את הדפדפן החדש ניתן להוריד בחינם מאתר מוזילה או בערוץ ההורדות של נענע10.

גירסה 4 של פיירפוקס יוצאת כמעט שנתיים אחרי פיירפוקס 3, ואחרי לא פחות מ-12 גירסאות בטא שונות - זמן פיתוח ארוך מאוד ביחס לגוגל כרום, המשחרר גירסה מעודכנת מדי כמה חודשים. קרן מוזילה, מפתחת הדפדפן, מבטיחה שמדובר בדפדפן המהיר ביותר שהוציאה עד היום, הכולל גם אמצעי אבטחה משודרגים ותמיכה טובה יותר בתקנים רבים.

 

בנוסף, הדפדפן החדש כולל תכונות חדשות ואף שינויים בעיצוב, בהתאם לטרנד המינימליזם שמאפיין גם את הגירסאות האחרונות של אקספלורר וכרום: שורת המצב (status bar) נעלמה, ומופיעה רק בזמן הרחפת העכבר על קישור; הלשוניות (טאבים) שהיו בגירסאות הקודמות מתחת לשורת הכתובת הועברו אל הקצה העליון של החלון. "פנורמה" היא תכונה חדשה המאפשרת לארגן את הלשוניות בקבוצות שונות על פי נושאים; "סינק" מאפשר לסנכרן את הדפדפן בין מחשבים (או מכשירים סלולריים) שונים, על מנת לקבל את אותן הלשוניות, רשימת המועדפים וההיסטוריה בכל מכשיר.

 

במהלך 24 השעות הראשונות לזמינותו, הדפדפן החדש הורד כבר יותר מ-5.5 מיליון פעמים - כך לפי האתר של מוזילה המונה את ההורדות. מספר זה מגמד את מספר ההורדות של אקספלורר 9 של מיקרוסופט, שיצא בגירסה רשמית לפני כמה ימים - 2.35 מיליון  "בלבד". על פי האתר, 2.4 מיליון אנשים הורידו את הדפדפן החדש באירופה, 1.5 מיליון בצפון אמריקה ומיליון באסיה.