מיקרוסופט משחררת את אינטרנט אקספלורר 9

ממשק יפה ונוח יותר, האצת חומרה להצגת ישומים גרפיים ועוד. מה חדש בגירסת הדפדפן הסופית?

אינטרנט אקספלורר 9
אינטרנט אקספלורר 9 | צילום: יח"צ

אמש (ב') הודיעה חברת מיקרוסופט במסגרת אירועי פסטיבל הטכנולוגיה SXSW באוסטין טקסס, על שחרורה של הגירסה לקהל הרחב של אינטרנט אקספלורר 9, הדפדפן מבית החברה. את הדפדפן ניתן להוריד ב-39 שפות שונות לרבות עברית מהאתר beautyoftheweb.com.

 

גירסה זו של הדפדפן הפכה פופולרית במיוחד גם בגירסת הבטא שלה ו-IE9 הורד מאתר מיקרוסופט מאז תחילת הפצת הבטא בספטמבר 2010, לא פחות מ-25 מיליון פעמים.

 

תאור
תאור | צילום: צילומסך

יפה בחוץ, חדש בפנים

בנוסף לשיפור משמעותי בממשק, שהפך למינימליסטי ודומה למדי לזה של כרום מבית גוגל, זכה הדפדפן החדש גם למנוע ג'אווה-סקריפט משופר ותמיכה בתקן HTML 5. היתרון הטכנולוגי הגדול של IE9 על פני מתחריו (פיירפוקס וכרום בעיקר) הוא הטמעת יכולות האצת חומרה בדפדפן לשיפור עיבוד רכיבים גרפיים באתרים. בכרום ופיירפוקס יכולות אלו אמנם מתוכננות, אך מיקרוסופט היא הראשונה להציג האצת חומרה נרחבת בדפדפן.

 

מבחינת שימוש ועיצוב, השינוי העיקרי אליו תשימו לב הוא צמצום ממשק הדפדפן למינימום. אפילו שורת הכתובת זזה לצד הלשוניות בשביל לתת שטח מקסימלי לאתר עצמו. שורת הכתובת מתפקדת כעת גם בשורת חיפוש ולמרות שמנוע ברירת המחדל הוא בינג, תוכלו להחליפו בקלות רבה.

 

הגירסה החדשה פועלת רק על מערכות ויסטה וחלונות 7, כך שאם טרם שדרגתם מ-XP תיאלצו להסתפק בדפדפן הקודם של החברה, אקספלורר 8.

 

אינטרנט אקספלורר 9 מנצל יכולות של מערכת ההפעלה בשביל לאפשר, לדוגמה, הצמדה של אתרים לשורת המשימות לגישה מהירה, שינוי הפס העליון כך שצבעו יתאים לעיצוב האתר שפתוח בו וגם אפשרות לחסום אתרים מלבצע רישום של פעילויתיכם המקוונות.

להורדת Internet Explorer 9