דפדפן כרום מתעדכן עם מנוע מהיר יותר ומסך הגדרות חדש

66 אחוזי שיפור בביצועי מנוע הג'אווה-סקריפט ושיפורים באבטחה

גוגל כרום
גוגל כרום | צילום: Public Domain

חברת גוגל שחררה אמש (ג') את העדכון הסופי והיציב, העשירי במספר, לדפדפן האינטרנט שלה, כרום. העדכון היה זמין בערוץ הבטא של גוגל מזה שלושה שבועות, אך החל מאתמול זמין לכל משתמשי כרום ואלו המעוניינים להתקינו לראשונה.

עניין של מהירות

השיפור המשמעותי ביותר לכרום מבחינת תפקוד הוא עדכון מנוע הג'אווה-סקריפט של הדפדפן. לדברי גוגל, מדובר בלא פחות מ-66 אחוזי שיפור ממהירות עיבוד רכיבי ג'אווה בעמודי אינטרנט וישומי רשת.

 

אמנם, בניגוד לדפדפנים אחרים בכרום האצת החומרה מוגבלת לסרטוני וידאו בלבד אך השימוש הנרחב בג'אווה-סקריפט לבניית ישומי רשת הופך את שיפור המהירות שהוטמע למשמעותי מאוד, במיוחד עבור משתמשי ישומים כמו ג'ימייל, גוגל דוקס ודומיהם.

בטיחות בארגז החול

בעת גישה לאתרים וישומי רשת, קיימת גם גישה מסויימת של אלו למשאבי המערכת ומערכת ההפעלה עצמה. יכולת "ארגז החול" (sandboxing) של כרום כללה עד כה רק עמודי HTML וישומי ג'אווה-סקריפט, אך כעת כוללת גם רכיבי וישומי פלאש מקוונים.

 

כמו כן, בגירסה 10 של כרום תוקנו 23 חורי אבטחה ברמות חומרה שונות, הודות לתכנית חיפוש הבאגים של גוגל, המציעה סכומי כסף לא קטנים בכלל למתכנתים ואנשי תוכנה בעולם שמצליחים לאתר חורי אבטחה אלו.

שינוי מסך ההגדרות

עד כה, נמצאו הגדרות הדפדפן בתפריט שנפתח כחלונית נפרדת. מעתה, מופיעות ההגדרות בלשונית בדפדפן, מה שמאפשר תצוגה נוחה ורחבה יותר של האפשרויות השונות.

 

הממשק כולל כעת גם חלונית חיפוש נוחה בה תוכלו להתחיל להקליד את ההגדרה אותה אתם רוצים לשנות והדפדפן כבר ינחה אתכם למסך הנכון.

 

"אנחנו מבינים שמהירות זה לא רק עניין של תגובת הדפדפן," נכתב בהודעה בבלוג של גוגל. "זה גם עניין של חיסכון בזמן עם תפריטים נגישים."

 

כרום 10 - עמוד הגדרות
כרום 10 - עמוד הגדרות | צילום: צילום מסך

סנכרון דפדפנים

אם אתם משתמשים בדפדפן כרום במספר מחשבים (הנייח ונייד, לדוגמה), תוכלו עתה לבצע סינכרון בינהם שיעביר את ההגדרות, הסיסמאות והתוספים המותקנים. את הסיסמאות תוכלו גם להצפין, ליתר ביטחון, לצורך סנכרון בין המחשבים השונים.

 

כרום 10 - עמוד סנכרון הגדרות
כרום 10 - עמוד סנכרון הגדרות | צילום: צילום מסך

 

את הדפדפן תוכלו להוריד חינם עבור מערכות Windows, מק ולינוקס באתר של גוגל.