בקרוב: אייפון בחצי המחיר?

כבר לא מכשיר יוקרתי: על פי דיווחים, אפל תוציא בקיץ גירסה של האייפון במחצית הגודל - ובחצי המחיר

אייפון
אייפון | צילום: webmonkey

חברת אפל עומדת להוציא קו חדש של מכשירי אייפון, קטנים וזולים משמעותית מהגירסה הרגילה - כך מדווח היום הוול סטריט ג'ורנל.

לדברי העיתון, המכשיר החדש - שיהיה גם הוא בעל מסך מגע - לא יחליף את מכשירי האייפון הרגילים אלא יהיה זמין במקביל, בדומה למכשירי אייפוד נאנו המשווקים במקביל לאייפוד טאץ' המשוכלל יותר. גדלו של האייפון החדש, ששם הקוד שלו הוא N97  (אין קשר, כמובן, למכשיר של נוקיה באותו שם) יהיה כמחצית מגדלו של האייפון הרגיל, וגם המחיר שלו יהיה כחצי ממחירו של אייפון. ייתכן שהדבר יאפשר למפעילות למכור את המכשיר בסבסוד מלא.

 

האייפון הקטן אמור לצאת לשוק בקיץ - אולי במקביל להשקת הגירסה הבאה של האייפון. חברת אפל, כהרגלה, לא הגיבה לשמועות.

האייפון של אפל הוא דגם הטלפון הנמכר ביותר בעולם, אולם מחירו הגבוה מיקם אותו עד היום כמכשיר יוקרתי לבעלי אמצעים בלבד. מכשיר זול יכניס את אפל לראשונה לתחרות בשוק הטלפונים במחיר בינוני, בו המתחרים רבים יותר. ייתכן שלמכשיר כבר יש תחרות ישירה: בין המכשירים החדשים שהציגה HP  בשבוע שעבר נמצא ה-HP Veer, שעשוי להיות דומה לאייפון החדש - זהו סמארטפון זעיר בעל מסך בגודל 2.6 אינץ' בלבד. ייתכן ששני המכשירים מהווים את הסנוניות הראשונות בקטגוריה חדשה של מיני-סמארטפונים.

 

בנוסף מדווח העיתון שאפל שוקלת את האפשרות להפוך את שירות MobileMe - המאפשר סינכרון של כל מכשירי אפל של משתמש מסוים ואיחסון בענן - לשירות חינמי. כיום השירות כפוף למנוי במחיר של 99 דולר לשנה.