HP נכנסת למשחק: טאבלט ושני סמארטפונים חדשים

מתחרה לאייפד בשם Touchpad, גירסה חדשה ל-Palm Pre וסמארטפון זעיר במיוחד - שיעבדו כולם עם WebOS

תאור
תאור | צילום: יח"צ

חברת HP, הבעלים החדשה של Palm, הכריזה במסיבת עתונאים אמש (ד') על התכניות השאפתניות שלה עבור מערכת ההפעלה WebOS. התכניות כוללות מכשיר טאבלט בשם Touchpad, שני סמארטפונים, וחנות תכנים בסגנון iTunes. שלושת המכשירים אמורים להגיע לשוק החל בקיץ הקרוב.

Touchpad: המתחרה החדש של האייפד

המתחרה של WebOS בתחום הטאבלטים הוא ה-Touchpad. זהו מחשב לוח בעל מסך בגודל 9.7 אינץ' (זהה לאייפד), הוא כולל מעבד 1.2 GHz, חצי ג'יגה של זכרון ומצלמה קדמית. ניתן יהיה לרכוש אותו בגירסאות בעלות נפח איחסון של 16, 32 או 64 ג'יגה-בייט, ובשלוש גירסאות מבחינת הקישוריות המוצעת - WiFi בלבד, 3G או 4G.

 

ה-Touchpad עובד בעזרת גירסה של WebOS שפותחה במיוחד עבור טאבלטים, WebOs 2.1. הוא תומך בצורה מלאה במולטיטאסקינג ובפלאש.

תאור
תאור | צילום: יח"צ

סמארטפונים: זעיר וחכם במיוחד

כמו כן הוכרזו שני סמארטפונים: הראשון, Palm Pre 3, הוא גירסה מעודכנת של המכשיר של פאלם שזכה לביקורות טובות אך למכירות חלשות. הוא כולל מסך מגע של 3.6 אינץ', מעבד מהיר במיוחד - 1.4GHz - ומקלדת פיזית נשלפת. המכשיר מכיל מצלמה קדמית לשיחות וידאו ומצלמה אחורית באיכות 5 מגה-פיקסל, בעלת יכולת לצילום וידאו בהיי-דפינישן.

תאור
תאור | צילום: יח"צ

Veer

המכשיר השלישי והמקורי ביותר שהוכרז הוא HP Veer: זהו סמארטפון זעיר יחסית, בעל מסך של 2.6 אינץ' בלבד, השוקל כ-100 גרם - ולמרות זאת כולל רשימת תכונות מרשימה: מקלדת מלאה נשלפת, מעבד במהירות 800 MHz ומצלמת 5 מגה-פיקסל.

במהלך מסיבת העתונאים הודגמו יכולות השיתוף המתקדמות בין המכשירים החדשים השונים, הכוללים אפשרות לשתף בנגיעה תכנים ממכשיר אחד לאחר בעזרת טכנולוגית NFC, וסינכרון אוטומטי של אנשי קשר, לוח שנה, הודעות מייל ועוד בין הטלפון לבין הטאבלט. בנוסף הוכרזה חנות תכנים שמזכירה את iTunes : החנות תאפשר לרכוש מוזיקה, סרטים וספרים דיגיטליים, שיסתנכרנו אוטומטית בין כל מכשירי WebOS של המשתמש. החברה מתכוונת להביא את WebOS בעתיד גם למכשירים נוספים, כגון מדפסות, מה שיאפשר קישוריות קלה במיוחד עם המכשירים הניידים של החברה.

 

חברת HP  רכשה את פאלם, שנקלעה לקשיים כלכליים, באפריל של השנה שעברה. הדעה הרווחת כבר אז היתה ש-HP  תשתמש בנכס העיקרי של פאלם - מערכת ההפעלה הסלולרית WebOS - כדי לבנות לעצמה נוכחות בתחום הסמארטפונים והטאבלטים. הניסיון הקודם של HP  בתחום הטאבלטים, ה-HP Slate הפועל בעזרת Windows 7, לא הצליח מסחרית.