The Daily, העיתון לאייפד בלבד, הושק

העיתון של רופרט מרדוק וסטיב ג'ובס מבטיח מעל 100 עמודים של תוכן יומי, במחיר של דולר לשבוע

השקת The Daily - עיתון לאייפד, מבית רופרט מרדוך ואפל
השקת The Daily עיתון לאייפד, מבית רופרט מרדוך ואפל | צילום: GettyImages

אפל ורופרט מרדוק הודיעו על השקת The Daily, העתון היומי לאייפד בלבד. כפי שהודלף כבר לפני מספר חודשים, מדובר בתוכן שיהיה בלעדי לאייפד ולא יהיה ניתן להשיג באף דרך אחרת - לא במהדורת נייר ולא ברשת. העיתון הושק היום במסיבת עיתונאים משותפת של תאגיד News Corp ואפל, ויהיה  זמין החל מהיום בחנות האפליקציות של האייפד.

בארוע היום נמסרו פרטים חדשים על העתון הוירטואלי. העתון מבטיח לספק מדי יום מעל מאה עמודי תוכן, בתוכם תוכן מותאם אישית - כמו תחזית מזג האויר מותאמת לאזור בו בעל המכשיר נמצא, ותוצאות ספורט של הקבוצות האהודות עליו. העיתון יכלול גם תכני וידאו מקוריים ותכנים אינטראקטיביים - תמונות פנורמיות ב-360 מעלות, טבלאות ואינפוגרפיקה אינטראקטיבית, וגם תשבצים וסודוקו. חלק מהמאמרים יהיו זמינים גם בגירסה מוקראת בקול לשמיעה.

 

מנוי שבועי לעיתון יעלה 0.99$; מנוי שנתי - 40 דולר. לדברי מורדוך, בעיתון הושקעו כבר כ-30 מיליון דולר, והוא פועל בתקציב של פחות מחצי מיליון דולר לשנה - כלומר, הוא זקוק לחצי מיליון בעלי אייפד שיקנו אותו מדי שבוע בכדי לתפעל ברווח.

 

רופרט מרדוק, הבעלים של אימפרית העיתונים News Corp, מנסה זה כמה שנים להילחם בטרנד העיתונים הגוועים, ולשם כך - בנורמה של תוכן בחינם. בשנים הקודמות הוא הבטיח להחביא את תכני כל עיתוני הקבוצה ברשת מאחורי "קירות תשלום", מהלך שבוצע בהצלחה חלקית בלבד. הצלחתו או כשלונו של The Daily תהיה אינדיקציה חשובה לשאלת עתיד העיתונות בעידן הרשת.