אפל: אסור לתת עיתונים בחינם באייפד

אפל אוסרת על עתונים ארופאיים לספק למנויים גירסאות חינמיות לאייפד; האם זה נעשה כדי שלעיתון האייפד של אפל לא יהיו מתחרים?

אייפאד מציג גליונות של הוול סטריט ג'ורנל
אייפאד מציג גליונות של הוול סטריט ג'ורנל | צילום: יח"צ

לרשימת המגבלות הארוכה, והשרירותית לפעמים, שלהן נאלצים לציית מפתחי אפליקציות לאייפון ולאייפד, נוספה מגבלה נוספת: נראה שאפל עומדת לאסור על עיתונים לספק מהדורות חינם למנויים.

שני עיתונים הולנדיים דיווחו שאפל פנתה למספר פרסומים אירופאיים ודרשה מהם להפסיק לספק גירסאות חינמיות עבור האייפד למנויי העיתון, עד ה-1 באפריל השנה. עד כה לא דווח על פניות כאלה בארה"ב או במקומות אחרים בעולם, אבל המדיניות של אפל נוטה להיות אחידה בכל העולם, ולכן סביר שהדבר ייאסר גם עליהם. הדיווח תורגם וצוטט ב-Apple Insider.

 

העיתוי של הפניה לעתונים אינו מקרי: אפל, בשיתוף תאגיד News Corp, עומדת להתחיל לפרסם בקרוב את The Daily - עיתון יומי בתשלום שיפורסם בגירסה לאייפד בלבד, ללא מהדורת דפוס כלשהי או גירסה לאינטרנט מלבד לאייפד. רבים פקפקו בסיכויי ההצלחה של מודל התוכן בתשלום, מודל שבשנים האחרונות כשל שוב ושוב, לאחר שהציבור הרחב התרגל לקבל תוכן בחינם. חיסול האפשרות של-Daily יהיו מתחרים חינמיים עשויה לעזור לו להשיג קוראים.

 

עוד בסוף השבוע פרסם הוול סטריט ג'ורנל כי תחילת פרסומו של ה-Daily נדחתה: הוא היה אמור להיות מושק בשבוע הבא באירוע בניו יורק בהשתתפות רופרט מורדוך וסטיב ג'ובס. השקתו נדחתה בכדי לאפשר לחברות עוד זמן לתקן בעיות במנגנון המנויים.