נוקיה תייצר טלפונים עבור מיקרוסופט?

דיווח: נוקיה תשתף פעולה עם מיקרוסופט, ותייצר טלפונים עבור מערכת הפעלה Windows Phone 7

טלפון Windows 7 Phone שהושק: ארבעה מטלפוני HTC
טלפון Windows 7 Phone שהושק: ארבעה מטלפוני Htc | צילום: יח"צ

האם נוקיה עומדת לחבור למיקרוסופט, ולייצר טלפונים עבור מערכת ההפעלה Windows 7 Phone? כך טוענות השמועות, אם כי החברות עצמן אינן מאשרות זאת בשלב זה.

הדיווח על המגעים בין שתי החברות הגיע מהבלוגר הרוסי אלדר מורטזין, שבעבר חשף שורה של הדלפות אמינות בנוגע לנוקיה. לפי הפרסום (ברוסית) באתר של מורטזין, mobile-review.com, נוקיה התחילה במשא ומתן עם מיקרוסופט על שיתוף פעולה בעקבות כניסת ההנהלה החדשה של החברה לתפקיד.

 

לכאורה שיתוף הפעולה מתאים לשתי החברות: מיקרוסופט זכתה לשבחים על Windows 7 Phone, אבל בינתיים לא מצליחה להפוך אותה לכח משמעותי בשוק; נוקיה, מצידה, היא אמנם יצרנית הטלפונים הגדולה בעולם, אבל נחשבת לשחקנית חלשה בתחום הסמארטפונים, בין השאר בשל חולשתה היחסית של מערכת ההפעלה סימביאן. הדיונים עוסקים בייצור שורה של טלפוני Windows 7 שיימכרו תחת שם המותג של נוקיה ויכללו תכונות אופייניות של מכשירי נוקיה.

 

מיקרוסופט מאפשרת ליצרניות שונות ליצור מכשירי Windows Phone 7, כל עוד המכשירים עומדים ברשימת דרישות ספציפיות. באוקטובר חשפה החברה את עשרת המכשירים הראשונים העושים שימוש במערכת ההפעלה, שכללו מכשירים מתוצרת סמסונג, HTC, LG  ודל.