הטלויזיה של גוגל מתעכבת

בעקבות הביקורות הפושרות תיעדר Google TV מתערוכת CES וחשיפת המוצרים של החברות השונות תדחה אף היא

תאור
תאור | צילום: צילומסך

גוגל לוקחת פסק זמן בהצגת מוצרי המערכת הטלויזיונית שלה, Google TV, לטובת שיפורים בתוכנה, בעקבות הביקורות הפושרות להן היא זכתה.

גוגל היתה אמורה לערוך חשיפה גדולה של מוצרי Google TV בתערוכת CES , כולל מוצרים של טושיבה, שארפ ו-LG, אבל החליטה ברגע האחרון לבטל אותה וביקשה מהיצרניות השונות לדחות את חשיפת מוצריהן. הבקשה, שהגיעה ברגע האחרון - כשבועיים לפני פתיחת התערוכה - הפתיעה רבות מהיצרניות,  כך מדווח היום הניו יורק טיימס.

 

Google TV הושקה באוקטובר השנה. זוהי מערכת המבוססת על אנדרואיד, המאפשרת חיבור של הטלויזיה לאינטרנט, מספקת שרותי VOD  ומאפשרת להתקין אפליקציות שונות על גבי הטלויזיה. השימוש במערכת מצריך "ממיר" מיוחד או טלויזיות בהן מותקן ממיר כזה; עם ההשקה הראשונית יצאו דגמי Google TV של סוני וממירים של לוג'יטק. למרות השאפתנות, המערכת זכתה לביקורת רבה בשל חוסר הנוחות בשימוש, ןמעט לאחר השקתה חסמו רשתות הטלויזיה הגדולות - ABC, NBC ו-CBS - את הגישה לתכניהן מ-Google TV, מה שהשאיר אותה עם תכנים מוגבלים בלבד.

 

זוהי הדחיה המתוקשרת השניה של גוגל השנה: מוקדם יותר פורסם שגוגל תוציא השנה לשוק נטבוק מתוצרתה, המבוס על מערכת ההפעלה החדשה Chrome OS, אבל בשבוע שעבר התברר שהמחשב ומערכת ההפעלה יהיו זמינים השנה רק בגירסה ניסיונית, ויצאו לשוק הפתוח רק באמצע השנה הבאה.