עיצוב חדש ליוטיוב: חברתי יותר

עיצוב ניסיוני חדש לעמוד הבית של יוטיוב מרכז סרטונים והמלצות ממספר מקורות. בינתיים למשתמשים רשומים בלבד

לוגו יוטיוב, צהוב-שחור בתוך בלון שיחה
לוגו יוטיוב, צהוב שחור בתוך בלון שיחה | צילום: Public Domain

אתר יוטיוב בוחן עמוד בית חדש למשתמשים רשומים. העמוד החדש מאחד את רשימות הערוצים להם אתם מנויים, ההמלצות ופעילות של חברים לתוך רשימה אחת, ובכך הופך דומה יותר ל"קיר" של פייסבוק - רשימה כוללת של העדכונים מכל הסוגים.

 

עמוד הבית הישן חולק למדורים שבכל אחד מהם סרטונים ממקור אחר: ערוצים עליהם אתם מנויים, המלצות אוטומטיות על סמך סרטונים קודמים שצפיתם בהם, ערוצים מומלצים ועוד. העיצוב החדש מאחד את כל סוגי הסרטונים לרצף אחד, הכולל גם הודעות ממשתמשים אחרים. סרטונים בהם כבר צפיתם מופיעים כשהם מעומעמים, וניתן להסיר סרטונים בקלות מהרשימה.

 

למרות זאת, האתר החדש יוצר רושם מבלבל, כשלא תמיד ברור ההגיון מאחורי הסדר בו הסרטונים מוצגים. רביעית סרטונים מומלצים, למשל, מופיעה ברצף העדכונים מדי יום, אבל שעת העדכון המוצגת  זהה בכולם.

 

כדי לקבל את עמוד הבית החדש (אם אתם משתמשים רשומים ביוטיוב), הקליקו כאן. ניתן לבטל את הבחירה ולחזור לפורמט הישן.

 

בינתיים מדווח הניו יורק טיימס שיוטיוב (שבבעלות גוגל) עשויה לרכוש את חברת ההפקות לרשת Next New Networks, חברה המייצרת תוכן וידאו לרשת במספר ערוצים. בין השאר, החברה מפיקה את סרטוני Barely Political, שהציגו לפני כשנתיים את "Obama Girl" שהפכה לאחת מתופעות הרשת הבולטות של השנה; השנה, הם יצרו בין השאר את ה-"Bed Intruder Song" - הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב השנה. אם תתממש העסקה, זו תהיה הפעם הראשונה שבה יוטיוב תתחיל לעסוק בייצור תוכן, ולא באיחסונו והגשתו.