איש השנה של טיים: מייסד פייסבוק מארק צוקרברג

המיליארדר שמאחורי הרשת החברתית נבחר לאיש השנה של השבועון האמריקני ועקף את מייסד ויקיליקס והכורים מצ'ילה. בשבועון הסבירו כי צוקרברג "שינה את הדרך בה אנחנו חיים את חיינו"

מארק צוקרברג מכריז על פיצ'רים חדשים בפייסבוק
מארק צוקרברג מכריז על פיצ'רים חדשים בפייסבוק | צילום: GettyImages

מייסד הרשת החברתית "פייסבוק" נבחר על ידי השבועון האמריקני "טיים" לאיש השנה של 2010. הזוכה נחשב לבעל ההשפעה הנכבדת ביותר על התרבות והחדשות במהלך השנה החולפת.

בשבועון הסבירו כי צוקרברג זכה "על קישורם של יותר מחצי מיליארד אנשים ומיפוי היחסים החברתיים ביניהם, על יצירת מערכת חדשה להחלפת מידע ועל שינוי הדרך בה אנחנו חיים את חיינו".

 

צוקרברג בן ה-26, שנחשב לאחד המיליארדרים הצעירים בעולם, נחשב גם לתורם נדיב. במהלך חמש שני תרם 100 מיליון דולר למערכת החינוך בניוארק בניו ג'רזי. הבאים אחרי צוקרברג ברשימת אנשי השנה הם: התנועה האמריקנית השמרנית "מסיבת התה", נשיא אפגניסטן חמיד קרזאי, מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג' והכורים שחולצו מהמכרה בצ'ילה.

 

בשנה שעברה היה זה יו"ר הבנק המרכזי האמריקני, בן ברננקי, שקיבל את התואר הנכבד. לפניו בשנת 2008 זכה נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין בשנת 2007. בין הזוכים בשנים שעברו גם הזמר בונו ונשיא ארה"ב לשעבר, ג'ורג' בוש. 

 

 

השירות החדש: מערכת שתאחד מייל, SMS ומסרים מיידיים

בשנה האחרונה יצא הסרט "הרשת החברתית", שאף מועמד לפרס גלובוס הזהב, שתיאר את סיפור הקמת פייסבוק. השחקן הצעיר ג'סי אייזנברג גילם בסרט את דמותו השנויה במחלוקת של צוקרברג.

 

בחודש שעבר השיקה פייסבוק מערכת הודעות חדשה, המשלבת הודעות מערוצים שונים - אימייל, מסרים מיידיים, SMS  ועוד - לתוך דיאלוג אחד. המערכת תופעל בהדרגה במהלך החודשים הבאים, כשבשלב הראשון היא תופעל באמצעות הזמנות אישיות.