סיכום שנה בגוגל: מה היו החיפושים הפופולריים ביותר?

כמדי שנה מפרסמת גוגל את מילות החיפוש הפופולריות ביותר. בראש הרשימה: פייסבוק וג'סטין ביבר

חברת גוגל פרסמה בסוף השבוע דו"ח המסכם את מילות החיפוש הפופולריות ביותר במהלך השנה האחרונה. החברה נוהגת לפרסם את הדו"ח מדי שנה לקראת סוף השנה, והוא כולל את החיפושים הפופולריים ביותר בגוגל ב-50 מדינות בעולם, לרבות ישראל, וכן חפושים מפולחים לפי נושאים.

 

בדומה ל-2009, גם השנה חיפשו הישראלים ברשת משחקים, אתרים בידור וסרטונים, שרותי מידע מקוונים ועוד. עם זאת, השנה חלה עליה בולטת במספר ההופעות של מילות חיפוש הקשורות למדיה חברתית ורשתות חברתיות.

הכי פופולריים: פייסבוק, עספור ומשחקי ילדים

המקום הראשון ברשימת החיפושים הפופולריים ביותר בגוגל ישראל בשנת 2010 שייך לפייסבוק. אחריה, במקומות השני והשלישי,  נמצאות "וואלה" (ששמרה על מקומה בהשוואה לשנה שעברה) ו"יוטיוב" בהתאמה. זאת, לעומת שנת 2009, אז מילת החיפוש הפופולרית ביותר היתה "משחקים", ובמקום השלישי - "בנק".

 

עוד ברשימת המושגים שזכו למספר הרב ביותר של חיפושים, נמצאים שירותים כמו אגד, רכבת ישראל ומורפיקס. מילות חיפוש אלו מצביעות על מגמה הולכת וגוברת של שימוש באינטרנט למטרות איתור מידע.

 

ברשימת המושגים שרשמו את הקפיצה הגדולה ביותר - מושגים שהפופולריות שלהם עלתה רבות בשנה האחרונה - מככב במקום הראשון מיקמק, אתר משחקים ועולם וירטואלי לילדים. המקומות השני והשלישי שייכים לסדרת הטלוויזיה עספור, עם המושגים "עספור" ו-"צפיה ישירה עספור" בהתאמה.

 

עספור
עספור | צילום: יח"צ

בידור וטלוויזיה: מחוברים וג'סטין ביבר

אם לשפוט לפי תוצאות השנה האחרונה, שלוש תכניות הטלוויזיה שזכו לרוב ההתעניינות הן "מחוברים", סופר נני, ו-"סרוגים עונה 2". דווקא תכניות שזכו לנתוני רייטינג נאים במיוחד, כמו מאסטר שף, האח הגדול 2 וכוכב נולד, מזדנבים בסוף רשימת עשרת הגדולים של תכני הבידור שחיפשו הישראלים.

 

קטגוריית הידוענים הפתיעה אף היא. אמנם מיקומו של ג'סטין ביבר במקום הראשון אינו מפתיע איש, אך את המקום השני תופסת מיכל אמדורסקי. הסיבה לכך היא ככל הנראה סרטון מתוך תוכנית שהנחתה, בה נשמט חלקו התחתון של בגד הים שלבשה. מיכל אמדורסקי גברה על אייקונה פופולרית אחרת, בר רפאלי, שנדחקה למקום התשיעי, בין משה פרץ לקובי פרץ.

החיפושים הפופולריים ביותר בשנת 2010

  1. פייסבוק
  2. וואלה
  3. יוטיוב
  4. יד 2
  5. gmail
  6. ynet
  7. אגד
  8. מקושרים
  9. מורפיקס
  10. רכבת ישראל

החיפושים שרשמו את הקפיצה הגדולה ביותר בשנת 2010

  1. מיקמק
  2. עספור
  3. עספור צפייה ישירה
  4. friv
  5. פייסבוק בעברית
  6. ארץ נהדרת
  7. בועות בצרורות 2
  8. h&m
  9. chatroulette
  10. בהצדעה

את הדוח המלא ופילוחים נוספים ניתן למצוא באתר גוגל.